مرکز رباتیک میدانی استرالیا در دانشگاه سیدنی به تدریج یک گروه تحقیقاتی در سیستمهای حمل و نقل هوشمند ایجاد کرده است. تمرکز فعلی این مرکز بر روی خودروهای هوشمند و اتصالات فناوریهای V2V و V2I است. همچنین، تحقیقات بنیادی در زمینه الگوریتمهای شناسایی، ردیابی و پیشبینی انجام میدهد تا بهبود ایمنی و پایداری عملکرد خودروها را به دست آورد. برای انجام آزمایشات، این گروه تحقیقاتی دو خودروی الکتریکی خودکار ساخته اند که میتوانند تا سرعت 40 کیلومتر در ساعت در جادهها و فضاهای مشترک دیگر حرکت کنند. این خودروها ابتدا در یک محیط آزمایشگاهی، سپس در یک فضای رایج، سپس در یک محیط با ترافیک کم و در نهایت در یک جاده عمومی آزمایش شدند. خودروها در طول آزمایش تحت نظر یک راننده قرار داشتند.
اهدف این آزمایشات:
- بررسی محدودیتهای نرمافزاری در محیطهای ترافیک واقعی
- درک بهتر از تعاملات افراد با خودرو
- بررسی قدرت سیستمهای مختلف
- یافتن چالشهای تحقیقاتی جدید
- آیا زیرساختهای جادهای میتوانند برای بهبود مسیریابی خودروها استفاده شوند
- تفاوت رفتار خودرو در فضاها و شرایط جادهای مختلف
در این تحقیقات مشخص شد که زیرساختهای جادهای بسیار مفید هستند زیرا خودروها در غیر این صورت به دلیل دید محدود خود عملکرد مناسبی ندارند. همچنین خودروها با استفاده از ارتباط بیسیم در شرایط پیچیده عملکرد بهتری بایکدیگر دارند. در واقع، از این تکنولوژی میتوان برای بهبود ایمنی و قدرت خودروهای خودران و دستی با استفاده از فناوریهای ارتباطی استفاده کرد.