شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

توسعه خودروهای خودران

چالش‌های بزرگی که در حال حاضر در جامعه توسعه خودروهای خودران وجود دارد، نظارت لازم و اطمینان از آموزش کافی و وجود مکانیزم‌هایی برای حفظ تمرکز اپراتورها است. زمانی که به پیاده‌سازی برنامه‌های خودرو بدون راننده به صورت گسترده می‌پردازیم، درک ترکیب‌پذیری تکنولوژی طراحی شده توسط تولیدکنندگان مختلف نیز به عنوان یکی از موانع اصلی به چشم می‌خورد. مگر اینکه اطلاعاتی در مورد الگوریتم تصمیم‌گیری خودرو منتشر شود، که این موضوع می‌تواند با خطرات زیادی روبرو شود.

پیشنهاد می‌شود که این مهم توسط کل صنعت و با هدایت از سوی سازمان‌های نظارتی و استانداردها پیگیری شود.

فرضیه‌های موجود در توسعه خودروهای خودران:

تجزیه و تحلیل دقیق میزان مصرف برق اجزای مختلف در ترافیک‌های واقعی که سبب افزایش ولتاژ در سیستم می‌شود، سناریوهای شناخته شده‌ای در توسعه خودروهای الکتریکی و هایبرید هستند. در ابتدا و قبل از هر چیز، باید به ایمنی ولتاژهای مصرفی در خودرو توجه ویژه‌ای داشت. این مهم به معنای داشتن یک ضریب اطمینان برای کابل ایزوله شده است، تا جریان در سیستم رسانا داخلی اندازه‌گیری شود. همچنین می‌بایست یک مفهوم برای ضبط و همگام‌سازی داده‌ها نیز وجود داشته باشد از جمله: چگونگی اتصال و همگام‌سازی ماژول‌های اندازه‌گیری در خودرو برای ایجاد زنجیره‌های اندازه‌گیری.

یک معیار مهم در برنامه‌ریزی کمپین‌های اندازه‌گیری، انتخاب دیتالاگرها است. سئوالی که در این خصوص مطرح می‌شود این است که آیا ثبت مقادیر اندازه‌گیری شده به تنهایی کافیست، یا دیتالاگر باید محاسباتی مانند محاسبات کارایی اجزا، تعیین توان و انرژی موثر، همچنین تحلیل ریزش‌ها و تحلیل توان موتورهای الکتریکی را نیز انجام دهد.

داده‌های جمع‌آوری شده از خودروهای خودران:

در جمع‌آوری داده‌ها در مورد چرخ‌های یک خودروی در حال آزمایش باید به نکات زیر توجه داشت.

  • اندازه‌گیری دینامیک خودرو
  • جمع‌آوری داده‌های بار جاده
  • ترمزگیری در شرایط مختلف جوی و جاده‌ای

ویژگی‌های انتخاب یک حسگر برای جمع‌آوری داده‌های سر چرخ:

  • طراحی مقاوم در برابر ضربه
  • ضد آب
  • مقاوم در برابر دماهای بسیار سرد-40 الی +105 درجه سانتی‌گراد

عوامل مهم در برنامه شبیه‌ساز رانندگی

سه عامل مهم در یک برنامه شبیه ساز رانندگی موفق وجود دارد:

  • استفاده از شبیه‌سازهای مناسب
  • مدل‌های مناسب
  • زمان‌های مناسب

برای انجام یک آزمایش، به صورت مداوم، مدل‌ها باید در صورت نیاز در دسترس باشند تا با داده‌های موجود تغذیه شوند و به‌طور مداوم پیچیدگی آن‌ها افزایش یابد.

یک پژوهشگر حوزه خودروهای خودران، در این خصوص می‌گوید:

شبیه‌سازی مفید است، اما در نقطه‌ای باید متوقف شود، زیرا برخی از مؤلفه‌ها را نمی‌توان در کامپیوترها مدل‌سازی کرد ولی اگر شبیه‌سازی را در کنار تست‌های فیزیکی قرار دهیم می‌توانیم به بالاترین دقت و کاهش در هزینه‌ها برسیم. این دستاورد تنها با برقراری یک ارتباط و الگوریتم درست بین دنیای واقعی و شبیه‌سازها بدست می‌آید.

Previous slide
Next slide
مطالب بیشتر

ارسال پیام

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
فلسفه وجودی شرکت ISQI
پوستر حضور ISQI در نمایشگاه کار دانشگاه تهران