شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

اعضای هیات رییسه و نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به پیشواز روز هوای پاک رفتند.

هیات رئیسه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران به همراه تعدادی از اعضای هیات نمایندگان این اتاق، امروز در مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو ISQI حضور یافتند و از نزدیک با توانمندیهای این مرکز تست آشنا شدند.
این مراسم در آستانه فرارسیدن روز هوای پاک برگزار شد و طی آن ضمن تشریح توانمندی‌های مجتمع مذکور، از تمامی آزمایشگاه‌ها نظیر تست آلایندگی خودرو، موتور سیکلت و خودروهای دیزل، کاتالیست کانورتور و آزمایشگاه قطعات آسانسور بازدید شد.
سعید تاجیک مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران، طی جلسه ای به معرفی فعالیت‌های مجموعه ISQI و برنامه های توسعه‌ای آتی این مجموعه پرداخت.
وی در ادامه صحبتها به مناسبت روز ملی هوای پاک اشاره کرد و گفت: مناسبت پیش‌رو فرصت مناسبی است تا اعضای اتاق بازرگانی خصوصا حوزه انرژی و محیط زیست، نگاه جدی‌تری به معضل آلودگی هوا داشته باشند، چرا که شدت این بحران به تک تک افراد جامعه نیز نفوذ پیدا کرده و اکنون اکثریت عموم مردم با این مساله درگیر هستند.
وی ادامه داد: این بازدید از این جهت مهم است که اعضای محترم اتاق بازرگانی پیش از فرارسیدن روز هوای پاک از نزدیک با تجهیزات تست و کنترل آلایندگی‌های هوا آشنا شوند و در همکاری باهم به راهکارهای قابل اجرا در راستای رفع معضل آلودگی هوا دست یابیم.
رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران، افزود: متاسفانه سطح کنترل آلایندگی‌ها در معاینه فنی.های ایران، ۳ برابر حد مجاز جهانی در استاندارد یورو ۵ است که همین مساله منجر به افزایش آلودگی هوا و تحمیل فشارات ناشی از آن بر خودروسازان خواهد بود.
تاجیک بار دیگر به مساله ضعف موجود در کشور در حوزه آلایندگی خودروها پرداخت و افزود: در حال احضر سطح بررسی و اندازه گیری آلایندگی خودروها در کشور، حد منطقی ندارد و با وجود مماشات خودروهای آلاینده همچنان در حال تردد هستند.
هچنین محمود نجفی عرب، رییس اتاق بازرگانی تهران،
موضوع کیفیت را یکی از آسیب‌های موجود در بخش‌های مختلف، به ‌ویژه حوزه حمل و نقل دانست و ادامه داد: نقش مجموعه‌های شبیه به ISQI که در نهاد بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند می‌‌تواند در ارتقای کیفیت کالا و خدمات بسیار موثر باشد.
وی در پایان ضمن تقدیر از مجموعه بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و توانمندی‌های مجتمع آزمایشگاهی، افزود: از توانمندی‌های این مجموعه بر می‌آید که آینده‌های دور‌تر را نیز مدنظر گیرد و امید دارم که به عنوان تشکیلات بین‌المللی در سطح جهانی ایفای نقش داشته باشد.
گفتنی است مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو ISQI به‌عنوان یک مرکز مستقل از خودروسازان و صنایع وابسته، مسئولیت انجام آزمون‌های آلایندگی و مصرف سوخت در کشور را برعهده دارد.
این مجتمع، با ۱۸ سال سابقه فعالیت، به عنوان آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط‌زیست و آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد ایران، در حال حاضر بیش از ۲۰ آزمون را انجام می‌دهد.

Previous slide
Next slide
مطالب بیشتر

ارسال پیام

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
بنر وب سایت نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران و حضور isqi