شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

حضور رییس پلیس راهور فراجا در مجتمع آزمایشگاهی ISQI

سردار تیمور حسینی، رییس پلیس راهور فراجا به اتفاق هیات همراه، به بهانه روز ملی هوای پاک از مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو ISQI، بازدید کرد.
طی این بازدید، در ابتدا سعید تاجیک، مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، به ارائه برنامه های توسعه آزمایشگاهی این شرکت در بخش ایمنی و آلایندگی خودرو پرداخت.
وی در این خصوص به راه اندازی آزمایشگاه های کاتالیست کانورتور و کدری سنجی خودروهای دیزلی و ارتقا آزمایشگاه خودرو سواری تا سطح یورو ۶ و موتورسیکلت تا یورو ۵ اشاره کرد.
تاجیک همچنین به ارائه توضیحات درمورد ورود و گسترش فعالیت در حوزه خودروهای برقی در سال گذشته پرداخت و گفت: درحال حاضر تجهیزات توان سنجی این خودروها در مرکز فراهم شده و طی هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آزمایشگاه باطری پک نیز در حال اقدام هستیم.
مدیرعامل ISQI همچنین گزارشی از وضعیت راه اندازی اولین مرکز تست تصادف در خاورمیانه ارائه کرد و ادامه داد: این پروژه از سال پیش کلید خورد و تاکنون ریل گذاری های اولیه آن طی مراحل طراحی، ساخت تجهیزات در داخل و خارج، آماده سازی نرم افزارها و همچنین تهیه دامی ها انجام شده و پیش بینی می شود که تا اواسط سال آینده به مرحله بهره برداری برسد.
در ادامه نیز سردار حسینی، رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به موضوعیت روز هوای پاک و بازدید از مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو، از توانمندی های مجموعه ISQI در ارتقا ایمنی خودرو و کاهش اثرات زیست محیطی تقدیر کرد و گفت: حوزه ترافیک یک حوزه استثنایی از ابعاد مختلف است که از حیث کیفیت فعالیت و کیفیت پویایی سیستم روی زندگی تک تک افراد تاثیر میگذارد، چرا که مخاطب این سیستم را تمامی افراد جامعه در بر می گیرد و همگی موظف هستیم تا در ارتقا آن کوشا باشیم.
وی افزود: به همین منظور به طور جد از افتتاح سریعتر مرکز تست تصادف حمایت می کنیم و از اصحاب رسانه نیز این درخواست را داریم که اطلاع رسانی های لازم را در راستای آگاهی مردم و پیگیری تعویض دوره ای کاتالیست و کنیستر در معاینات فنی را انجام دهند. هچنین استانداردسازی مراکز معاینه فنی و ارتقا تجهیزات این مراکز نیز از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.
سردار در ادامه گفت: علاوه بر راه و خطای انسانی، یکی از مولفه های پررنگ در سیستم ترافیک، خودروها هستند که در دو حوزه ایمنی و حفظ جان انسانها و محیط زیست کاملا زیانبار تلقی می شوند و بسیار مهم است در طراحی خودروها به آن توجه ویژه شود.
رییس پلیس راهور، با تاکید بر ایمنی در راه سازی و خودروها در جبران خطای انسانی ادامه داد:
از صنعت خودرو انتظار داریم تا در دو بخش سیستم ایمنی فعال (جلوگیری از وقوع تصادف) و سیستم ایمنی غیر فعال (حفظ جان انسان ها در صورت وقوع تصادف)، عملکرد کافی را داشته باشند. بنابراین باید ایمنی خودروها را تا حد امکان ارتقا دهیم و از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستاریم تا حمایت های بیشتر را برای راه اندازی و ارتقا مرکز تست تصادف داشته باشد.
وی در پایان بر حمایت از تولیدات داخلی در صنعت خودرو تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری در راستای کاهش ترافیک و افزایش ایمنی، نه تنها هزینه محسوب نمیشود، بلکه می توان آن را نوعی بازگشت سرمایه دانست و امیدواریم بتوانیم به مرور شاهد ارتقای کیفیت خودروها بوده و در دنیا به کالاهای ملی خود افتخار کنیم.

Previous slide
Next slide
مطالب بیشتر

ارسال پیام

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
بنر وب سایت نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران و حضور isqi