شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

رسیدگی به شکایات مشتریان صنعت خودرو و کالا

 تکمیل فرم درخواست شاکی جهت بازدید وسیله نقلیه

توسط کارشناسان رسمی دادگستری منتخب

واحد رسیدگی به شکایات مشتریان صنعت خودرو و کالا

در بسیاری از کشور‌ها، کیفیت خدمات پس از فروش یکی از معیارهای مهم برای امتیازدهی به یک برند محصول لوازم خانگی است. چراکه خدمات پس از فروش، بخشی از حقوق مشتریان لوازم خانگی است که ‌باید پس از تحویل و طی دوره استفاده از کالا تحقق یابد؛ بعلاوه این خدمات در کالاهایی که درجه سرمایه‌‌ای آن‌ها بالاتر و با دوام‌تر هستند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. واحد رسیدگی به شکایات مشتریان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان معتبرترین مرجع کارشناسی در کشور در حوزه خودرو و کالا (مورد تایید مراجع نظارتی) می‌باشد. که به شکایات آن دسته از مشتریانی که علیرغم مراجعه به شرکت‌های عرضه‌کننده یا مجموعه خدمات پس از فروش موفق به اخذ نتیجه نمی‌شوند و از سوی مراجع ذیربط نظیر وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان صنعت،معدن و تجارت استان، سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و …به واحد رسیدگی به شکایات مشتریان صنعت خودرو و کالا معرفی یا ارجاع می‌شوند، رسیدگی و نسبت به بازدید و بررسی موضوع شکایت در چارچوب ضوابط و مقررات جاری اقدام می‌نماید.

قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان

کلیه عرضه کنندگان کالا و خدمات، مسئول صحت و سلامت کالا و خدمات عرضه شده مطابق با ضوابط و شرایط مندرج در قوانین و یا مندرجات قرارداد مربوطه یا عرف در معاملات هستند اگر موضوع معامله، کلی باشد (به جزئیات معامله اشاره نشده باشد) در صورت وجود عیب یا عدم انطباق کالا با شرایط تعیین شده، مشتری حق دارد صرفاً تقاضای شزایط سالم مورد معامله را مطالبه کند و فروشنده می‌بایست آن را تأمین کند و اگر موضوع معامله جزئی (عین معین باشد یعنی حدود و اندازه مورد معامله مشخص است) باشد، مشتری می‌تواند معامله را فسخ کند یا ارزش کالای معیوب و سالم را مطالبه کند و فروشنده موظف است پرداخت کند. در صورت فسخ معامله از سوی مشتری پرداخت خسارت از سوی عرضه کننده منتفی است.

تبصره ـ چنانچه خسارات وارده ناشی از عیب یا عدم کیفیت باشد و عرضه کنندگان به آن آگاهی داشته باشند، علاوه بر جبران خسارت به مجازات مقرر در این قانون محکوم خواهند شد. چنانچه اقدام آنان واجد عناوین مجرمانه دیگر باشد، مشمول همان قانون خواهند بود.

ماموریت‌های محوله واحد رسیدگی به شکایات مشتریان صنعت خودرو و کالا

  • بررسی و رسیدگی به مشکلات خودروها و کالاهای عرضه شده در چارچوب ضوابط و مقررات جاری
  • ردیابی مشکلات کیفی محصول و خدمات پس از فروش از شکایات واصله
  • بازدید و تهیه گزارشات کارشناسی از سوانح و عیوب تکرار شونده
  • ارائه بازخوردهای مناسب جهت هرگونه اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی در راستای ارتقا سطح کیفی محصولات و خدمات
  • انجام کلیه ماموریت‌های محوله از طرف سازمان‌های بالادستی
  • پاسخگوئی به سازمان‌ها، نهادها و مراجع پیگیر شکایت

مسئولیت رسیدگی به شکایات مشتریان در مرحله اول با امور مشتریان شرکت‌های عرضه کننده می‌باشد و در صورت عدم نتیجه‌گیری می‌توانید از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مربوطه یا اداره صنعت، معدن و تجارت شهر محل سکونت نسبت به ثبت شکایت خود اقدام نمایید.

پس از آن شکایات مشتریان لوازم خانگی یا صنعت خودرو که از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت به واحد رسیدگی به شکایات مشتریان صنعت خودرو و کالا شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارجاع داده شده است مورد رسیدگی قرار گرفته و براساس زمان بندی تعیین شده نسبت به ارائه پاسخ اقدام خواهد شد.

چنانچه شما قصد آگاهی از نحوه ارائه خدمات در زمینه های نقض قوانین، کوتاهی یا عدم انجام وظیفه را دارید، می‌توانید از طریق روش‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

راه‌های ارتباط با واحد رسیدگی به شکایات
آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، نرسیده به جلال آل احمد، نبش کوچه سوم
شماره تلفن‌های تماس :
۸۸۰۲۰۹۲۵ ،۴۳۹۰۴۱۵۱ ، ۴۳۹۰۴۲۲۵
نمابر : ۸۸۰۲۰۵۴۰-۰۲۱
ایمیل:  [email protected]

Previous slide
Next slide
مطالب بیشتر

ارسال پیام

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
نمایشگاه زیست بوم