در دنیای امروز پیگیری مشتریان بخش جداییناپذیری از ارائه محصول و خدمت میباشد. با در نظر گرفتن منافع دو طرفه سازمان و مشتریان نیاز است جهت وفادار نگه داشتن و نیز افزایش رضایتمندی مشتریان، پیگیریهای لازم پس از ارائه محصول یا خدمت انجام گیرد.
مشتریان پس از دریافت کالا و یا خدمت نباید رها شوند. ارتباط دوطرفه با مشتری سرلوحه برنامهریزیهای سازمانها قرار گرفته است و هزینههای لازم برای این امر و جلب رضایت مشتریان و وفادار کردن آنان به عنوان یک سرمایهگذاری تلقی میشود. از طرف دیگر باید گفت که مشتری ناراضی و بریده از سازمان را به سادگی نمیتوان به جمع مشتریان بازگرداند. به همین دلیل به منظور ایجاد رابطه بلند مدت برد – برد میان مشتریان و سازمان، لازم است، درست بلافاصله پس از ارائه خدمات یا فروش محصول، ضمن تشکر از مشتری، وضعیت ارائه خدمت یا محصول دریافت شده به طور کلی مورد بررسی قرار گیرد.
پیگیری مشتریان
چنانچه مشتری از خرید کالا یا خدمت رضایت داشته باشد، باتشکر از مشتری و پیگیری سازمان در او دلگرمی ایجاد خواهیم کرد. در صورت عدم دریافت کامل خدمات یا نارضایتی از محصول ضمن دلجویی از مشتری به او وعده پیگیری نارضایتی و رفع موارد پیش آمده جهت کسب رضایت او را خواهیم داد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اجرای پروژههای پیگیری مشتریان در واحد تحقیقات مشتری و بازار میتوانید با همکاران ما تماس حاصل نمایید.
مسئول مربوطه:
خانم معدنکار
شماره تماس:
021-96621328