شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش شرکتهای عرضهکننده خودرو در سال 1398 را منتشر کرد.
به گزارش روابط عمومی ISQI – این ارزیابی خدمات پس از فروش، سومین دوره سنجش الزامات حوزه خدمات فروش بر اساس دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات فروش صنعت خودرو بوده که نتایج ارزیابی های صورت گرفته نشان می دهد امتیاز شاخص وضعیت خدمات فروش صنعت خودرو در سال 1398 معادل 55.9% بوده که نسبت به سال قبل 7.9 درصد افزایش داشته است.
طبق این گزارش طی سال 1398 تعداد 19 شرکت در حوزه خدمات پس از فروش تحت ارزیابی قرار گرفتهاند که در این بین صرفاً 14 شرکت در هر 3 حوزه سیستم خدمات فروش، نمایندگیها و نظرسنجی مورد ارزیابی قرار گرفته و سایر شرکت ها حداقل در یکی از 3 حوزه ارزیابی بررسی نگردیدهاند.
در سال 1398 بنا به دستور وزارت محترم صمت و با توجه به محدودیت واردات خودرو صرفاً شرکت های تولید کننده، مورد ارزیابی خدمات فروش قرار گرفتند.
دریافته های کلیدی ارزیابی (حوزه سیستم خدمات فروش شرکت ها) :
یافته های کلیدی ارزیابی (حوزه رضایتمندی مشتریان) :
یافته های کلیدی ارزیابی (حوزه ارزیابی نمایندگی های مجاز) :
متوسط امتیاز نمایندگی های مجاز خدمات فروش شرکت های عرضه کننده خودرو در سال 98 به میزان 52.3% بوده که نسبت به سال گذشته 26% رشد داشته است. بر اساس ارزیابی های انجام شده در سال 98، 68.9 درصد از نمایندگی های مجاز با حداقل سطوح استاندارد تعریف شده در دستورالعمل منطبق نبوده اند. در سال 1398 همانند سال 1397 هیچ یک از نمایندگیهای مجاز در حوزه خدمات فروش رتبه 1 کسب ننموده اند. نتایج ارزیابی نمایندگی های مجاز شرکت های عرضه کننده خودرو در سال 98 نشان میدهد فرآیند مدیریت ارتباط با مشتریان پایینترین امتیاز را در بین شاخص های ارزیابی نمایندگی های مجاز داشته است.
گزارش کامل ارزیابی را میتوانید در فایل زیر مشاهده و دریافت کنید.