شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

گواهینامه ایمارک E-Mark

گواهینامه ایمارک E-Mark، نشان تایید نوع خودرو می‌باشد، در واقع شماره تاییدیه‌ای است که از طرف مرجع گواهی دهنده معتبر، پس از تست قطعه بر طبق استانداردهایEEC  و تایید آن، به قطعه تعلق می‌گیرد و برروی قطعاتی از خودرو که در استاندارد ملی مشخص شده، درج می‌شود. گواهینامه ایمارک E-Mark نشان می‌دهد که قطعه مورد نظر، استانداردهای لازم جهت تولید را کسب کرده است. در واقع تمام کالاهای تولید شده، که در اتحادیه اروپا (EU) فروخته می‌شوند، قبل از اینکه بتوانند به طور قانونی وارد بازار اتحادیه اروپا شوند، باید با مقررات ایمنی و بهداشتی لازم، مطابقت داشته باشند. در همین راستا طیف وسیعی از مقررات اتحادیه اروپا برای اطمینان از ایمنی و کارآمدی محصولات و مواد مصرفی برای استفاده شهروندان اروپایی وجود دارد. این محصولات جهت تناسب با الزامات قانونی خطرات منحصر به فرد و نگرانی‌های زیست محیطی مرتبط با استفاده از آن‌ها ارزیابی می‌شوند. پس از تایید، این محصولات گواهینامه ایمارک E-Mark دریافت می‌کنند.

با ما همراه باشید تا نکات کلیدی در خصوص گواهینامه ایمارک E-Mark را بررسی کنیم.

گواهینامه ایمارک E-Mark چیست؟

E-Mark یا e-Mark یک علامت انطباق اروپایی است که ثابت می‌کند یک وسیله نقلیه یا قطعات خودرو با مقررات، قوانین و دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا مطابقت دارد. تمام اقلام فروخته شده در اروپا باید دارای نشان E-Mark باشند. گواهینامه ایمارک E-Mark توسط یک مرجع معتبر صادر می‌شود. با این حال، از آنجا که هر کشور دارای مرجع صدور گواهینامه خاص خود است، تایید ECE اتحادیه اروپا می‌تواند بسیار پیچیده باشد. بسیاری از کسب‌وکارها از یک تیم خدمات فنی مستقل و شخص ثالث برای آزمایش قطعات خودرو مربوطه استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که قطعات با استاندارد ایمارک مطابقت دارند.

تفاوت بین EEC و ECE چیست؟

کمیسیون اروپا اولین مجموعه مقررات خودرویی را برای همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا تدوین کرداین استاندارد با عنوان استانداردهای EEC , EC شناخته شده‌اند. بعد از آن کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد مجموعه دوم از مقررات استاندارد خودرویی را با هدف اجرایی شدن در سطح جهانی منتشر کرد. محصولاتی که طبق مقررات UNECE تایید شده‌اند و به عنوان استانداردهای ECE شناخته می‌شوند.

تاییدیه نوع وسیله نقلیه در اتحادیه اروپا

در طی چند سال گذشته، کمیسیون اروپا با پیوستن به مقررات UNECE، تاییدیه‌های خودرو را ساده کرده است. دریافت تاییدیه ECE و تاییدیه ESA خودروها در تمام اروپا برای حضور در بازار خودرویی اروپا الزامی است. همچنین، ارزش این گواهینامه می‌تواند فراتر از اروپا باشد، زیرا بسیاری از کشورها الزامات انطباق خود، با الزامات اتحادیه اروپا را همسان‌سازی می‌کنند و بسیاری از کشورها گزارشات E-Mark را به عنوان مدرک مناسب برای انطباق می‌پذیرند. دامنه کامل مقررات وسایل نقلیه موتوری اروپا در دستورالعمل کمیسیون اروپا، EC/46/2007 مشخص شده است.

گواهینامه ایمارک

 

این مقررات سیستم‌های خودرو و ویژگی‌های عملکردی و مقررات مربوط به آن را شامل می‌شود، به عنوان مثال:

  • انتشار گازهای گلخانه‌ای
  • محدودیت‌های ایمنی
  • EMC و غیره

اجزای تشکیل دهنده ایمارک E-mark:

  • مشخصه کشور گواهی‌دهنده
  • شماره استاندارد مرجع تست
  • شماره تجدید نظر استاندارد مرجع
  • شماره سریال تاییدیه صادر شده

مزایای گواهینامه ایمارک E-Mark چیست؟

مزیت اصلی صدور گواهینامه ایمارک E-Mark این است که خودرو و قطعات خودروی شما با استانداردهای اتحادیه اروپا مطابقت دارند، بنابراین می‌توانند به طور قانونی در بازار اتحادیه اروپا فروخته شوند. برای موتورسیکلت‌ها و قطعات آن، صدا و گازهای خروجی باید با کمیسیون اروپا (دستورالعمل های EEC) و کمیسیون اقتصادی اروپا (مقررات ECE) مطابقت داشته باشد. گواهی انطباق E-Mark برای اطمینان از ایمنی کافی خودرو و تطابق کامل با تمام روش‌های حفاظت از محیط زیست، ساختار بزرگراه‌ها و ایمنی حمل و نقل اعطا می‌شود. علاوه بر این، در هنگام استفاده از این محصولات نباید به سلامت انسان و محیط طبیعی صدمه‌ای وارد شود.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با بیش از بیست سال سابقه در زمینه اخذ گواهینامه‌های استاندارد و عضویت در مجامع حرفه‌ای بین المللی با افتخار آمادگی خود را جهت انجام کلیه مراحل صدور و اخذ نشان استاندارد اتحادیه اروپا(CE , Emark)  برای متقاضیان گرامی اعلام می‌دارد.

روند صدور گواهینامه ایمارک E-Mark چگونه است؟

شرکت سازنده درخواست خود را جهت دریافت گواهی تائید نوع قطعه یا خودرو به یک مرکز گواهی‌دهنده معتبر به همراه بسته اطلاعاتی مربوط به استانداردهای جداگانه ارائه می‌دهد. نمونه محصول به همراه بسته اطلاعاتی به آزمایشگاه مورد تائید ارسال و گزارشات آزمون انجام شده جهت صدور گواهی به مرکز گواهی‌دهنده ارسال می‌گردد. پس از اعطای مجوز، به متقاضیان گواهی تایید داده می‌شود که می‌توانند این علامت را برروی محصول خود بچسبانند.

تست محصول مرتبط با ایمنی برای گواهینامه ایمارک E-Mark

به منظور دریافت تست ایمارک برای سیستم‌های مرتبط با ایمنی، آزمایش باید تایید شود. ابتدا مشخص کنید که آیا تست ایمارک یا تست CE برای محصول شما قابل اجرا است یا خیر. سپس برای ادامه، به یک برنامه آزمایشی نیاز دارید. این مهم باید به یک نهاد گواهی‌دهنده ارسال شود. طرح آزمون باید شامل انتخاب بدترین حالت برای کاهش تست همراه با اطلاعات استاندارد طرح تست EMC باشد. هر آزمایشگاهی را که برای انجام آزمایش انتخاب می‌کنید، نیاز به تاییدیه دارد.

لوگوی گواهینامه ایمارک E-Mark چیست؟

آرم e-Mark مستطیل شکل است و شماره داخل قاب کد کشور اتحادیه اروپا یا شماره ایالتی است که برای تایید محصول استفاده می‌شود. اگر یک کشور عضو اتحادیه محصولی را تایید کند، برای سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا کفایت می‌کند. گواهینامه اتحادیه اروپا (EC)، یک علامت الکترونیکی و گواهی ایمنی بر اساس دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا است. کمیسیون اروپا از کشورهای عضو اتحادیه می‌خواهد که علامت گذاری را روی وسیله نقلیه موتوری، قطعات خودرو و سیستم‌ها اعمال کنند.

لوگو ایمارک

کدهای مربوط به کشورهای گواهی‌دهنده ایمارک E-Mark:

E1 – آلمان، E2 – فرانسه، E3 – ایتالیا، E4 – هلند، E5 – سوئد، E6 – بلژیک، E7 – مجارستان، E8 – جمهوری چک، E9 – اسپانیا، E10 – یوگسلاوی، E11 – انگلستان، E12 – اتریش، E13 – لوکزامبورگ، E14 – سوئیس، E16 – نروژ، E17 – فنلاند، E18 – دانمارک، E19 – رومانی، E20 – لهستان، E21 – پرتغال، E22 – فدراسیون روسیه، E23 – یونان، E24 – ایرلند، E25 – کرواسی، E26 – اسلوونی، E27 – اسلواکی، E28 – بلاروس، E29 – استونی، E31 – بوسنی و هرزگوین، E32 – لتونی، E34 – بلغارستان، E37 – ترکیه، E40 – مقدونیه، E42 – جامعه اروپایی، E43 – ژاپن، E45 – استرالیا، E46 – اوکراین، E47 – آفریقای جنوبی، E53 – تایلند، E58 – تونس، E30 – جمهوری مولداوی، E35 – قزاقستان، E36 – لیتوانی، E39 – جمهوری آذربایجان ، E48 – نیوزلند، E49 – قبرس، E50 – مالتا، E51 – جمهوری کره، E52 – مالزی، E54 – آلبانی، E56 – مونته نگرو، E57 – سان مارینو، E60 – گرجستان، E62 – مصر.

جمع بندی

همه کالاهای تولید شده در اتحادیه اروپا باید دارای نشان الکترونیکی باشند، که نشان می‌دهد این محصولات مقررات اتحادیه اروپا/ECE را رعایت کرده‌اند و می‌توانند در اتحادیه اروپا فروخته شوند. این گواهینامه برای اطمینان از ایمن بودن همه خودروها ارائه شده است شایان ذکر است این آیین‌نامه منجر به تغییرات قابل توجهی در تولید خودرو شده است. فرآیند درخواست E-Mark اغلب پیچیده می‌باشد. در شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ما می‌توانیم به کمک تجربیاتمان به شما این اطمینان را دهیم که وسایل نقلیه و قطعات خودروی شما از استاندارد بالایی برخوردار هستند و آماده ارسال و دریافت تاییدیه E-Marking هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره استاندارد CE و ایمارک E-Mark و کلیه خدمات مربوط به صدور گواهینامه CE و اخذ گواهینامه CE، با شماره 43904000 تماس حاصل فرمایید.

Previous slide
Next slide
مطالب بیشتر

ارسال پیام

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
نمایشگاه زیست بوم