شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

بازرسی کامیون لهستانی اهدایی به راننده کامیون ایرانی

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در همکاری با سازمان ملی استاندارد ایران،.در راستای صدور مجوز شماره‌گذاری ورود خودرو، کامیون اهدایی لهستان به راننده کامیون ایرانی را بازرسی کرد.

به گزارش روابط عمومی ISQI, این بازرسی توسط بازرسان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حوزه تائید نوع خودرو صورت گرفت که در اولین فرصت گزارش این بازرسی به سازمان استاندارد جهت صدور مجوز شماره‌گذاری ارسال شد.
ماجرا از آنجا شروع شد که در اواخر آذر سال گذشته، فردین کاظمی راننده اهل خوی که سابقه ۳۰ساله در حوزه ترانزیت بار میان ایران و اروپا را دارد،.با بار کشمش به مقصد لهستان رفته و پس از تخلیه بار، از طریق جمهوری چک در حال انتقال محموله‌ای برای یکی از شرکت‌های.معدنی استان کرمان بود که در بین راه با مشکل فنی غیرقابل حل برای کامیون خود مواجه شد.
وی باتوجه به کمبود ارز و مشکلات مالی مجبور شد چند روزی در کابین کامیون خود بماند که با اطلاع اتحادیه رانندگان لهستان از این موضوع،.همکاران لهستانی وی توانستند طی فعالیت گسترده رسانه‌ای در لهستان و حتی سایر کشورهای اروپایی و اشاره به حمایت‌های ایرانیان از پناهندگان لهستانی‌.در جریان جنگ جهانی دوم، شهروندان این کشور را ترغیب به جمع‌آوری هزینه خرید یک دستگاه کامیون نو کنند.
اما براساس اعلام خبرگزاری فرانسه، تحریم‌ها مانع از انتقال نام این کامیون به راننده ایرانی شد.که با رایزنی گسترده تشکل‌های حمل و نقل اروپا و آمریکا، وی از تحریم‌ها معاف شده.و توانست با کامیون جدید به ایران بازگردد.
در نهایت طی جلسه هیات دولت در فروردین‌ماه، با پیشنهاد وزارت امور خارجه برای صدور مجوز ترخیص این کامیون با معافیت از سود بازرگانی موافقت شده.و تصویب‌نامه آن توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به وزرای امور خارجه،.اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.
Previous slide
Next slide
مطالب بیشتر

ارسال پیام

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
بنر وب سایت نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران و حضور isqi