شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

ارزیابی خدمات پـس از فروش موتورسیکلت

ارزیابی شرکت‌های عرضه‌کننده موتورسیکلت از ابتدای دهه 90 بنا به درخواست شرکت‌های وارد کننده موتورسیکلت یا شرکت‌هایی که خواستار تمدید مجوز فعالیت نمایندگی شرکت‌های طرف قرارداد خود بودند انجام می‌گرفت، ولیکن به جهت عدم وجود دستورالعمل مدون این شرکت‌ها ارزیابی ادواری و همچنین رتبه‌بندی نمی‌شدند.

لذا با توجه به اهمیت امر خدمات پس از فروش در صنایع مختلف خصوصا صنعت موتورسیکلت، وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی امر صنعت در کشور با ایجاد راهکارهایی سعی در ایجاد فضای رقابتی در بین شرکت‌های عرضه‌کننده موتورسیکلت و افزایش توان آن‌ها در ارائه خدمات دارد.

بر همین اساس موضوع خدمات پس از فروش در صنعت موتورسیکلت بیش از پیش مورد توجه مسئولین قرار گرفت و در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت‌های عرضه‌کننده موتورسیکلت و سایر صاحب‌نظران این صنعت در سال 1393 اقدام به تدوین الزامات خدمات پس از فروش نمود و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ماموریت یافت تا نسبت به بررسی شرایط خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده موتورسیکلت در مقایسه با الزامات مذکور اقدام نمایند.

از ابتدای سال  1394 با هدف ارزیابی و نظارت بر سیستم خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده موتورسیکلت و برابر دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش موتورسیکلت ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت‌های عرضه‌کننده به صورت ادواری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

ارزیابی شرکت‌ها شامل موارد ذیل می‌باشد:

 

  • ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش کلیه شرکت‌های عرضه‌کننده موتورسیکلت (اعم از تولیدکننده و واردکننده)
  • ارزیابی نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده موتورسیکلت
  • نظرسنجی از کلیه مشتریان خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده موتورسیکلت
  • ارائه مجوز خدمات پس از فروش جهت شرکت‌های متقاضی ثبت و تمدید مجوز واردات موتورسیکلت

با توجه به الزام وزارت صنعت، معدن و تجارت کلیه شرکت‌های متقاضی واردات موتورسیکلت می‌بایست جهت بررسی کفایت خدمات پس از فروش مورد ارزیابی قرار گیرند که شرکت ISQI به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجرای این فرآیند را بر عهده دارد.

مسئول مربوطه:

محمدحسین شهریار

تلفن تماس :

021-43904122

مسئول مربوطه:

عباس هاشمی

تلفن تماس :

021-43904121

Previous slide
Next slide
مطالب بیشتر

ارسال پیام

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
بنر وب سایت نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران و حضور isqi