شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

آینده صنعت خودرو | از پیش‌بینی تا واقعیت آینده صنعت خودرو

بسیاری از مردم درخصوص آینده صنعت خودرو می‌پرسند، باید گفت پاسخ کاملی برای این سوال وجود ندارد. حقیقت این است که صنعت خودرو به سرعت در حال تغییر است و پیش‌بینی اینکه در چند سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد دشوار است. با این حال، در این مقاله، چند روند و نوآوری را بررسی می‌کنیم که بنظر می‌رسد آینده صنعت خودرو را تشکیل خواهند داد.

خودروهای خودران

وسایل نقلیه خودران خودروهایی هستند که می‌توانند خودشان رانندگی کنند و به شکل چشمگیری محبوب می‌شوند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که خودروهای خودران در نهایت به یک امر عادی تبدیل خواهند شد و ما فکر می‌کنیم که این روند در چند سال آینده شروع به افزایش خواهد کرد. به نظر می‌رسد خودروهای خودران در آینده ما حضور خواهند داشت.

خودروهای خودران

خودروهای برقی و هیبریدی

خودروهای برقی روز به روز محبوب‌تر می‌شوند و بسیاری از کارشناسان معتقدند که در نهایت جایگزین خودروهای بنزینی خواهند شد. هم اکنون نیز برخی از کشورها شروع به حذف تدریجی خودروهای بنزینی نموده‌اند. با ادامه این روند در چند سال آینده ممکن است خودروسازان بیشتری شروع به تولید خودروهای برقی کنند.

سرگرمی و اتصال در خودرو

سیستم‌های سرگرمی داخل خودرو روز به روز محبوب‌تر می‌شوند و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که در نهایت به یک امر عادی تبدیل خواهند شد. این روند احتمالا در آینده صنعت خودرو ادامه خواهد داشت و خودروسازان بیشتری شروع به ارائه ویژگی‌های سرگرمی داخل خودرو خواهند کرد.

سرگرمی در خودروها

ویژگی های ایمنی پیشرفته

یکی از مهم‌‎ترین روندهای آینده صنعت خودرو، توسعه امکانات ایمنی است. سازندگان خودرو به طور مداوم در تلاش هستند تا ویژگی‌های ایمنی را توسعه دهند تا از بروز حوادث و تلفات جانی ناشی از آن جلوگیری کنند. جهت مطالعه بیشتر درباره ایمنی فعال و ایمنی غیر فعال بر روی کلمه مورد نظر کلیک کنید.

پارک خودکار خودرو

روند دیگری که آینده صنعت خودرو را شکل خواهد داد، افزایش قابلیت پارک خودکار است. پارک خودکار فناوری است که به خودروها اجازه می‌دهد خودشان در فضای مناسب خودرو را پارک کنند. این روند در چند سال آینده همچنان به محبوبیت خود ادامه خواهد داد، زیرا افراد بیشتری از سیستم‌های پارک خودکار استفاده می‌کنند.

ساخت خودرو با مواد سازگارتر با محیط زیست

هرچقدر میزان شناخت انسان‌ها بر روی طبیعت و محیط زیست افزایش می‌یابد، پیش بینی می‌شود در آینده صنعت خودرو، خودروسازان از مواد سازگار با محیط زیست در خودروهای خود استفاده خواهند کرد. این روند در حال حاضر شروع شده است و در چند سال آینده به رشد خود ادامه خواهد داد. برخی از مواد سازگار که در خودروها استفاده می‌شود شامل بامبو، پلاستیک بازیافتی و … است.

شیشه جلوهای واقعیت افزوده

شیشه‌های جلویی هستند که اطلاعات دنیای اطراف شما را نمایش می‌دهند و به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند. این روند در چند سال آینده همچنان به محبوبیت خود ادامه خواهد داد، زیرا افراد بیشتری شروع به استفاده از این ویژگی می‌کنند. از این فناوری می‌توان برای نمایش مواردی مانند مسیرها، اطلاعات ترافیکی و حتی محدودیت سرعت استفاده کرد.

هدآپ خودرو

اینترنت در وسایل نقلیه

خودروهایی که به اینترنت متصل هستند، روز به روز متداول‌تر می‌شوند. این روند از آن جهت حائز اهمیت است که به خودروسازان اجازه می‌‎دهد تا ویژگی‌ها و خدمات جدیدی را ارائه دهند که پیش از این امکان پذیر نبود. اتصال به اینترنت به خودروسازان اجازه می‌دهد تا داده‌هایی را در مورد نحوه استفاده از وسایل نقلیه خود جمع آوری کنند. خودروسازان از این داده‌ها می‌توانند برای بهبود وسایل نقلیه یا توسعه ویژگی‌های محصولاتشان استفاده کنند. البته خودروسازهای آمریکایی به دنبال پیشگیری از تصادف در خودروها به کمک اینترنت هستند. نسل جدید خودروها قابلیت ارتباطی با یکدیگر دارند که به راننده و خودروهای خودران این امکان را می‌دهد که از کیلومترها جلوتر ترافیک و عوامل ایجاد ترافیک و خطر را پیش‌بینی کرده و متناسب با آن خودر را کنترل کنند. ارتباط خودرو با همه چیز یا همان V2X تکنولوژی جدید در این حوزه است.

Previous slide
Next slide
مطالب بیشتر

ارسال پیام

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
بنر وب سایت نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران و حضور isqi