شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

صرفه جویی ۵۰ میلیون دلاری با تایید اعتبار آزمایشگاه‌های ایران در جهان

پانزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران، صبح امروز با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.
هدف از این نشست، طرح مسایل بخش خصوصی در حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بود که سعید تاجیک، مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران در آن حضور یافت و به سخنرانی در خصوص هم ترازی پرداخت.

رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران، گفت: تایید صلاحیت کیفیت کالا توسط نهاد‌های ارزیابی انطباق استاندارد داخلی ۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی به دنبال دارد.
وی در نشست فعالان اقتصادی با رئیس سازمان ملی استاندارد در اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی تهران افزود: عضویت ایران در مجمع کشور‌های آسیا – اقیانوسیه در حوزه همترازی استاندارد، موضوع مهمی است که تسهیل تجارت و صادرات را به دنبال دارد.

تاجیک ادامه داد: پیش از عضویت ایران در این مجمع، صادرکنندگان باید تأیید صلاحیت کیفیت کالای صادراتی خود را چه در حوزه آزمون‌های کیفیت و چه در حوزه گواهینامه کیفیت در کشور مقصد انجام می‌دادند، اما با تلاش سازمان استاندارد و با کمک تشکل‌های اقتصادی از اواخر سال گذشته و ارزیابی‌های انجام شده در ابتدای امسال، ایران به جمع کشور‌های دارای صلاحیت ارزیابی انطباق استاندارد پیوسته است.

وی افزود: این اتفاق باعث می‌شود که گزارش تایید صلاحیت کیفیت کالا توسط نهاد‌های ارزیابی انطباق در ایران مورد پذیرش کشور‌های مقصد صادراتی قرار گیرد و نیاز به فرایند تایید صلاحیت کالا در آن کشور‌ها نیست.

تاجیک با اشاره به مزایای این اتفاق برای کشور گفت: پیش بینی می‌شود تایید صلاحیت کیفیت کالا‌های صادراتی در داخل کشور، ارزش صادراتی ایران را تا ۲۰ میلیارد دلار افزایش دهد و ۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور داشته باشد.

وی در پایان گفت: لازم است سازمان استاندارد در توافقات دوجانبه با کشور‌های هدف صادراتی که مهمترین آنها عراق، افغانستان و چین هستند برای استفاده صادرکنندگان از این فرصت هماهنگی بیشتری به عمل آورد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

Previous slide
Next slide
مطالب بیشتر

ارسال پیام

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
فلسفه وجودی شرکت ISQI
بنر ساید بار isqi