در سال ۱۹۷۰ قانون ایمنی بزرگراهها ایالت متحده آمریکا، NHTSA را تأسیس کرد و ماموریت آن را برای کاهش مرگ و میر، جراحات و خسارات اقتصادی ناشی از تصادفات وسایل نقلیه موتوری تعیین کرد. در سال ۱۹۷۸ با استفاده از دادههای مربوط به آدمکهای تست تصادف، آزمایش و رتبهبندی وسایل نقلیه را در مقابل ضربه از سمت جلو خودرو آغاز کرد و در سال ۱۹۹۳ از سیستم رتبهبندی ایمنی ۵ ستاره استفاده کردند تا در زمان خرید مصرف کنندگان انتخاب ایمنی داشته باشند. در سال ۱۹۹۶ شروع به آزمایش و رتبه بندی وسایل نقلیه برای محافظت در برابر تصادفات جانبی کرد. سال ۲۰۰۰ با هدف شبیهسازی هرچه بهتر تصادفات شروع به آزمایشهای مربوط به مقاومت در برابر تصادفات واژگونی کرد که این تصادفات نسبت به تصادفات دیگر خطرناکتر هستند. سال ۲۰۰۳ تستهای Rollover برای شبیهسازی بهتر خرابیهای واژگونی در دنیای واقعی بهروزرسانی شدند. در سال ۲۰۰۴ میلادی، NHTSA با هدف جستجوی رتبه های ایمنی ۵ ستاره خودروهای برای مصرف کنندگان و دسترسی به سایر اطلاعات مهم ایمنی بزرگراهها ایجاد شد. در نهایت ستارههای بیشتر به معنای خودروهای ایمنتر است.
سناریوی تست تصادف از جلو:
شما در یک جاده دو خطه به سمت جنوب میروید، در حالی که وسیله نقلیه دیگری در آن خیابان به سمت شمال حرکت میکند. راننده وسیله نقلیه مقابل شما از شدت خستگی به خواب میرود و به سمت شما منحرف میشود. ناگهان با خودروی شما برخورد میکند.
جزئیات تست تصادف
یک آدمک مرد بالغ با جثه متوسط روی صندلی راننده
یک آدمک زن بالغ با جثه کوچک در صندلی سرنشین جلو
همه آدمک ها با کمربند ایمنی محکم میشوند
تصادف بین دو وسیله نقلیه مشابه با وزن یکسان صورت میگیرد
ارزیابی آسیب به سر، گردن، قفسه سینه و استخوان ران (پا)
امتیازات تصادف از جلو را فقط باید بین وسایل نقلیه از همان کلاس وزنی (با اختلاف وزن ۱۱۳ کیلوگرم سبکتر یا سنگینتر) مقایسه کرد.
سناریوی تست تصادف جانبی:
تا یک تقاطع چهار طرفه بالا میروید و یک توقف کامل میکنید، به چپ و راست خود نگاه میکنید و شروع به شتاب گرفتن به سمت تقاطع میکنید. وسیله نقلیه دیگری به همان تقاطع نزدیک میشود، اما نسبت به علامت ایست بی توجه است و توقف نمیکند و به وسیله نقلیه شما در سمت راننده برخورد میکند.
جزئیات تست تصادف
یک آدمک مرد بالغ با جثه متوسط روی صندلی راننده
یک آدمک زن بالغ با جثه کوچک در صندلی سرنشین عقب (سمت راننده)
آدمکها با کمربند ایمنی محکم میشوند
یک مانع متحرک ۱۳۶۷.۵۸۱ کیلوگرمی با سرعت ۶۲ کیلومتر در ساعت به یک وسیله نقلیه ایستاده برخورد میکند.
ارزیابی آسیب به سر، قفسه سینه، شکم و لگن
برای رتبه بندی موانع جانبی، امکان مقایسه همه وسایل نقلیه با یکدیگر وجود دارد
سناریوی تست تصادف قسمت کناری:
در یک بعد از ظهر بارانی، شما در حال رانندگی در خیابانی منحنی در محله خود هستید. ناگهان کنترل خودرو را از دست میدهید. شما شروع به سر خوردن به طرفین جاده میکنید و به یک تیر برق در سمت راننده برخورد میکنید.
جزئیات تست تصادف
یک آدمک زن بالغ با جثه کوچک روی صندلی راننده
آدمک با کمربند ایمنی محکم میشود
وسیله نقلیه با زاویه ۷۵ درجه، با سرعت ۳۲ کیلومتر در ساعت به طرفین کشیده میشود و به یک تیرک به قطر ۲۵ سانتی متر در محل نشستن راننده قرار می گیرد.
ارزیابی آسیب به سر، قفسه سینه، پایین ستون فقرات، شکم، لگن
برای رتبه بندی تصادف قسمتهای جانبی، امکان مقایسه همه وسایل نقلیه با یکدیگر وجود دارد
سناریوی تست مقاومت واژگونی:
شما در حال رانندگی خودرو شاسی بلند خود در یک بزرگراه با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت هستید و ناگهان با یک پیچ تند روبرو میشوید. سعی میکنید پیچ را طی کنید، اما خیلی سریع حرکت میکنید و کنترل وسیله نقلیه خود را از دست میدهید، و وسیله نقلیه شما جاده را ترک میکند و واژگون میشود.
در پایان هدف از معرفی این سناریوها آشنایی با علت اصلی تست تصادف خودرو میباشد. خودروسازان با انجام این آزمایشها و شبیه سازی تصادفات جادهای در تلاش هستند تا با افزایش ایمنی، خسارات و تلفات جانی ناشی از آن را به حداقل برسانند.