شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

برنامه‌های توسعه‌ای شرکت‌های فعال در بازار TIC ( تست، بازرسی و صدور گواهینامه)

تاریخ گزارش: اکتبر 2022 ، TIC Council

ترجمه: مجید وثوقی

 

گزارش زیر، برنامه توسعه شرکت‌های عضو TIC Council را برای سال 2022 در دوبخش زیر نشان می‌دهد.

  • توسعه کسب و کار
  • ادغام و مالکیت

گفتنی است که TIC Council  یک انجمن داوطلبانه و غیر انتفاعی متشکل از 100 شرکت فعال در حوزه تست و بازرسی در بیش از 160 کشور است که از ادغام IFIA  و CEOC تشکیل شده است و در حال حاضر هیچ عضوی از ایران ندارد.

توسعه کسب و کار

  • AHK Group

این شرکت عضوی از بازارLBMA  (انجمن بازار میلیاردی لندن) شده است تا به طور مستمر بازار فلزات گران‌بها را از طریق ایجاد قطعیت، اعتماد و یکپارچگی بهبود داده و از تجارت این فلزات حمایت کند.

  • Applus

این شرکت توسط نهاد اعتباربخشی اسپانیا (ENAC) برای انجام بازرسی از تاسیسات دارای پسماندهای معدنی خطرناک در رده A تایید صلاحیت شده است و آن‌‎ها را به اولین شرکتی در اسپانیا تبدیل می‌کند که مجاز به انجام این بازرسی‌ها هستند.

همچنین این شرکت با مشارکت  IDIADA و UTAC تلاش کرده تا خدمات گسترده تست را برای مدل‌سازی و تعیین خصوصیات لاستیک در شرایط زمستانی ارائه دهد. همچنینUTAC  و IDIADA به طور مشترک تست‌هایی را برای چسبندگی لاستیک در شرایط زمستانی ارائه می‌دهند.

  • Bureau Veritas

شرکت BV همکاری خود را با Verkor، پیشگام اروپایی در زمینه باتری خودروهای الکتریکی و OPTEL اعلام کرده است. این همکاری برای اولین بار در این بخش، ردیابی کامل باتری‌های Verkor را تضمین می‌کند و شفافیت و پایداری بیشتری را برای کل زنجیره تامین آن به ارمغان می‌آورد.

  • DEKRA

مرکز تکنولوژی DEKRA  برای توسعه پیل سوختی هیدروژنی Ix5 با BMW  در حال همکاری است و اولین نمونه آزمایشگاهی با هدف اندازه‌گیری مصرف به شعبه آلمان دکرا ارسال شده است. سری‌های کوچک باFuel cell  (پیل سوختی) در پایان همین سال رونمایی خواهد شد.

  • Element Materials Technology

این شرکت قابلیت‌های تست و گواهی استاندارد خانه هوشمند را تنها چند روز پس از عرضه فناوری جدید خانه هوشمند Matter راه‌اندازی کرد. آزمایشگاه‌های المنت پیش‌گواهی، آزمایش رسمی و آموزش تس  جامع را مطابق با استاندارد خانه هوشمند Matter ارائه می‌دهند.

  • Intertek

اینترتک، شرکت پیشرو در ارائه‌ خدمات تضمین کیفیت جامع برای صنایع در سراسر جهان، به عضویت CEFLEX درآمده است تا به ایجاد اقتصاد چرخشی برای بسته‌بندی‌های منعطف و ترویج توسعه فناوری‌های بازیافت در اروپا کمک کند.

  • kiwa

کیوا نسخه 2022 بروشو  گزارش سالانه “ما اعتماد ایجاد می‌کنیم” را منتشر کرده است.

کیوا و شرکت فناوری Spotscale برای توسعه فناوری بازرسی که از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی طول عمر سازه‌های بتنی استفاده می‌کنند و با یکدیگر قرارداد مشارکتی امضا کرده‌اند.

  • RINA

RINA سیستم UVSheltron را با گواهی زیست  ایمنی خود به رسمیت شناخته است.

  • SGS

SGS اعلام کرده است که با V-Label برای ارائه نشان گیاهی به لوازم آرایشی، مراقبت شخصی و کالاهای خانگی همکاری می‌کند.

همچنین SGS اعلام کرده که در حال توسعه تست بایوفیول شامل آزمایش بیواتانول، bioETBE و بیونفتا در آزمایشگاه هلند می‌باشد.

SGS گسترش قابلیت‌های آزمایشی خود را برای گنجاندن ژنوتیپ‌های گیاهی در آزمایشگاه علوم زراعی خود در بروکینگز، داکوتای جنوبی، ایالات متحده اعلام کرده است و به شکل قابل‌توجهی مجموعه آزمایش‌های بذر و تجزیه مولکولی SGS را در آمریکای شمالی گسترش می‌دهد.

همچنین این شرکت در حال تیم‌سازی مشترک باWebhelp ، شرکت پیشرو در زمینه تجربه مشتری است تا Wellcomo را که منجر به بهبود سلامت و زندگی مردم می‌شود ایجاد کنند.

  • SOCOTEC UK

SOCOTEC UK راه‌اندازی خدمات مشاوره Building Envelope را در بخش ساختمان و املاک و مستغلات اعلام کرده است. همچنین شرکت Base Quantum  را که مالکیت آن از ابتدای سال در اختیار این شرکت قرار گرفته است را به جهت مدیریت قراردادهای تجاری ساخت و سازها و پروژ‌ه‌های زیرساختی با عنوان SOCOTEC مجددا برندسازی کرده است.

  • SZU

این شرکت همکاری خود را با شریک تجاری کره‌ای خود در بخش انرژی، KOGAS-Tech  برای تست‌های ایمنی محصولات بر پایه انرژی هیدروژنی اعلام کرده است.

 

  • TÜV SÜD

TÜV SÜD همکاری خود را با EIT InnoEnergy اعلام کرده است. شرکت EIT InnoEnergy موتور نوآوری انرژی پایدار در اروپا، برای مقابله با کمبود تولید در بخش باتری می‌باشد.

TÜV SÜD اعلام کرده است که در پروژه هایپرلوپ خود به دانشگاه فنی مونیخ (TUM) گواهی می‌دهد و گواهینامه نمونه‌های اولیه لوله و غلاف را بر اساس اولین دستورالعمل‌های بین‌المللی برای فناوری هایپرلوپ ارائه می‌کند.

 

TÜV SÜD ژاپن اولین تاییدیه استاندارد را برای Miji Sakado Factory  یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید موادغذایی ژاپن صادر کرده است.

  • UL Solutions

این شرکت از انعقاد MOU با شرکت CFEL جهت تست درب‌های ضد حریق و ارزیابی برای ورود به بازارجهانی خبر داده است. همچنین این شرکت از توسعه یکی از بزرگترین مراکز تست بی‌سیم EMC در بریتانیا برای انجام تست ایمنی در لوازم خانگی و روشنایی خبر داد، همچنین راه‌حل‌های کاملی برای سیستم‌های متصل ارائه می‌کند.

 

ادغام و مالکیت

  • kiwa

این شرکت از دراختیار گرفتن مالکیت شرکت CMW (یک شرکت مشاوره ژئوتکنیک) با 100 نفر پرسنل و 10 شعبه در استرالیا و نیوزلند خبر داد.

  • SOCOTEC

این شرکت ۱۰۰ درصد سهام شرکتSESTOSENSOR ، یک شرکت تکنولوژی بالا در زمینه محصولات و راه‌حل‌های نوآورانه برای نظارت و کنترل با سنسورهای فیبرنوری را در اختیار گرفت. همچنین شرکت Trinity ERD یک شرکت فعال در زمینه معماری و مهندسی را نیز خریداری کرد.

  • TÜV

TÜV اتریش از خرید شرکت پرتغالی Setinsp – Inspecções Técnicas، متخصص در بازرسی گاز خبر داد.

Previous slide
Next slide
مطالب بیشتر

ارسال پیام

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
فلسفه وجودی شرکت ISQI
بنر ساید بار isqi