با حضور مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت صورت گرفت؛ رونمایی از داشبورد کیفیت صنعت خودرو از نگاه مشتریان/قطعات خودرو زیر ذره بین وزارت صمت

داشبورد کیفیت صنعت خودرو از نگاه مشتریان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با حضور مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی ISQI – عبدالله توکلی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بازدید کرد.

در این بازدید سعید تاجیک مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ضمن تشریح خدمات و فرآیندهای ارزیابی و بازرسی ISQI در صنعت خودرو، پیشنهاداتی را در راستای ارتقای کیفیت این صنعت و افزایش رضایت مشتریان مطرح کرد.

توکلی در این بازدید ضمن اشاره به عملکرد خوب شرکت ISQI در کلاس شرکت‌های جهانی، بر مشارکت بیشتر این شرکت در حوزه کیفیت تاکید کرد و گفت: ما در گام اول دغدغه تولید داشتیم ولی امروزه در گام دوم با جدیت پیگیر ارتقا کیفیت در صنعت خودرو هستیم. وی افزود: در حال حاضر فقدان‌ مرجع سنجش کیفیت در صنعت وجود دارد و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران می‌تواند تا حدود زیادی این خلاها را پرکرده و در بلند مدت به  JDpower ایران تبدیل شود.

مدیر کل صنایع خودرو وزارت صمت گفت: از این شرکت انتظار می رود در حوزه تغییر دستورالعمل‌ها ، روش‌های ارزیابی و تغییر شاخص‌های کیفی صنعت خودرو نقش آفرینی کرده و پیشنهادات خود را به این دفتر ارائه کند. در ادامه این بازدید گزارش تحلیلی از نحوه ارزیابی خودروهای تولیدی کشور و موارد قابل ارتقا کیفیت در صنعت خودرو توسط کارشناسان ارشد ISQI ارائه شد و مقرر گردید در جلسات کارشناسی ابعاد این گزارش دقیق‌تر موشکافی شود.

در همین راستا با توجه به لزوم نظارت بر کیفیت قطعات به عنوان یکی از عارضه‌های شناسایی شده در کیفیت خودرو، شرکت ISQI  پیرو تاکید معاونت حمل و نقل وزارت صمت فعالیت در حوزه ارزیابی کیفیت قطعات را در دستور کار خود قرار داده و با حضور در نمایشگاه قطعات و انعقاد تفاهم‌نامه مرتبط این موضوع را به طور جد پیگیری خواهد کرد. در پایان پس از ارائه نرم افزارهای تخصصی ارزیابی و بازرسی در صنعت خودرو  از داشبورد کیفیت صنعت خودرو از نگاه مشتریان رونمایی شد. این نرم افزار با هدف سهولت دسترسی ذینفعان به گزارشات و ارائه هوشمند راهکار، طراحی و ساخته شده است که در فاز اول حوزه‌های رضایت مشتریان از کیفیت اولیه و دوام محصول، IQS، سلامت خودرو هنگام تحویل و APEAL از مناظر مختلف مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است.

در ادامه توسعه این نرم افزار ارائه راهکارهای دقیق و تخصصی برای ارتقای کیفیت خودروها مبتنی بر هوش مصنوعی، داده‌کاوی و یادگیری ماشین در دستور کار تیم نرم افزاری شرکت ISQI قرار دارد.

لازم به ذکر است پس از رونمایی از فاز یک این نرم‌افزار، جهت دسترسی سریع و کاربردی به اطلاعات، این داشبورد در اختیار شرکت‌های خودروساز قرار خواهد گرفت.

 

کیفیت قطعات کیفیت قطعات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.