شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

گواهی CE راهی برای ورود به بازار اروپا

تولیدکنندگان کالا می‌توانند با صرف کمترین زمان و هزینه، نشان CE اروپا (European Community) را از طریق شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI، سازندگان کالا برای صادرات محصولات خود به بازارهای جهانی نیازمند اخذ تاییدیه های کیفی  هستند و سابقا برای این منظور محصولات خود را برای انجام آزمون‌های مورد نیاز و صدور گواهی نامه به اروپا ارسال می‌کردند؛ رویکردی که با توجه به تغییرات نرخ ارز و محدودیت‌های ناشی از تحریم، زمان و هزینه‌های بسیاری را بر تولیدکنندگان داخلی تحمیل می‌نمود.

اما در ماه های اخیر، تولیدکنندگان می‌توانند نشان CE را به سهولت و باهزینه کمتر دریافت کرده و طی آن رعایت الزامات اساسی محصولات تولیدی برای کیفیت کالا، حفاظت از سلامتی، ایمنی مصرف‌کننده و نیز محیط زیست بر پایه قوانین اتحادیه اروپا را برای کالای مورد نظرشان اخذ کنند.

لازم به ذکر است تاکنون توافقاتی بین شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و برخی شرکت های متقاضی صادرات به بازار جهانی صورت گرفته است که مطابق آن مقدمات دریافت CE-marking برای دستگاه هایی نظیر بورد الکتریکی، الکتروپمپ و الکترو موتور فراهم شده و  مجوز عرضه این تجهیزات به بازارهای جهانی صادر به زودی خواهد شد.

همچنین درخصوص گروه‌های دیگر کالایی نظیر بویلرها، مخازن، رگلاتور، تجهیزات بدنسازی، قیر و لوازم ساختمانی و … نیز با شرکت های صادرکننده توافقاتی صورت گرفته و به زودی اجرایی خواهد شد.

شایان ذکر است علامت CE نشان‌دهنده انطباق محصول تولیدی با قوانین و مشخصات تعریف‌شده در اتحادیه اروپا است و محصولی که موفق به اخذ این نشان شود، می‌تواند در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون محدودیت برای فروش حضور یابد. علاوه بر کشورهای اروپایی بسیاری از کشورهای همسایه ایران و حاشیه خلیج فارس نیز، داشتن نشان CE را به عنوان شرط پذیرفتن کالاها جهت واردات اعلام کرده‌اند.

Previous slide
Next slide
مطالب بیشتر

ارسال پیام

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
نمایشگاه زیست بوم