شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

گزارش وضعیت کیفی خودروهای ساخت داخل در آذر؛ ستاره‌های آخر پاییز شمرده شدند

گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل مربوط به آذر ۱۴۰۰، توسط واحد مهندسی بازرسی خودرو منتشر شد.

باتوجه به این گزارش، خودروی فیدیلیتی از بهمن‌موتور با قدرت کسب ۵ ستاره کیفی وارد جدول ارزشیابی کیفی شد که موجب شد تعداد پنج‌ستاره‌های کیفی این ماه به ۳ خودرو افزایش یابد.

همچنین خودروهای  SWM G01 Fاز سیف‌خودرو، آریزو۵ توربو و MVM315-AT از مدیران‌خودرو و پژو ۴۰۵ خراسان از ایران‌خودرو خراسان، به جدول ارزشیابی کیفی این ماه اضافه شدند که باوجود غیبت خودروهای SWM G01، پژو ۲۰۷، دنا و کوییک اتوماتیک، ثبات نسبی کیفی خودروها نسبت به ماه گذشته همچنان مشاهده می‌شود به‌طوری که در بین ۳۴ مدل خودروهای سواری تولید شده در آذرماه،  علاوه بر پنج‌ستاره‌های مذکور، ۹ خودرو چهارستاره، ۲۱ خودرو سه‌ستاره و ۱ خودرو دوستاره شدند.

همین‌طور در بخش وانت‌ها نتایج ارزشیابی کیفی خودروها منطبق با ماه پیش بوده است.

هدف اصلی از این گزارش، ارتقا کیفی خودروها، افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت بین خودروسازها است. در جدول روبرو گزارش ارزشیابی کیفی خودروها در آبان سال جاری را مشاهده می‌کنید.

گفتنی است شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به‌عنوان نهاد بازرسی مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش عمده مسئولیت ارزشیابی کیفی خودروها در کشور را برعهده دارد.

این شرکت مطابق دستورالعمل‌های موجود، خودروها را در پنج دسته قیمتی مورد بررسی قرار می‌دهد که بسته به سطح کیفی و البته میزان رضایت مشتریان، بین ۱ تا ۵ ستاره کیفی به هر خودرو تعلق می‌گیرد. نتایج این ارزشیابی ضمن مقایسه با اهداف کیفی تعیین شده برای هر خودرو و براساس جدول سطوح کیفی و حدود مجاز مصوب مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و گزارشی که از این بررسی‌ها حاصل می‌شود به‌ صورت ماهیانه به وزارت صمت ارائه می‌شود.

Previous slide
Next slide
مطالب بیشتر

ارسال پیام

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
بنر وب سایت نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران و حضور isqi