شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

با جدیدترین مطالعه J.D.Power در صنعت خودرو آشنا شوید

طی سالهای گذشته مخاطبین صنعت خودرو یا دو تحقیق جهانی J.D.Power در ایران آشنا شده اند. حدود یک دهه است تحقیق IQS و APEAL در صنعت خودرو ایران با الگوبرداری از موسسه J.D.Power توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران پیاده سازی و اطلاعات آن در اختیار ذینفعان صنعت و بعضا رسانه ها قرار می گیرد.

IQS چیست؟

IQSمخفف Initial Quality Study یا مطالعه کیفیت اولیه می باشد. در این تحقیق تعداد ایراد مشاهده شده از مشتریان در سه ماهه اول مالکیت خودرو در صد خودرو ثبت و بررسی می گردد. به طور مثال زمانی که شاخص IQS یک خودرو ۱۵۰ می باشد به این مفهوم است که مشتریان در هر خودرو به طور متوسط ۱.۵ ایراد شناسایی کرده‌اند.

متوسط این شاخص در خودروهای تولید انبوه اقتصادی در سطح جهانی حدود ۱۲۰ بوده، در حالیکه ارزیابی های مستقل در ایران نشان می دهد این شاخص در ایران حدود ۳۵۰ می باشد.

شاخص تجربه فناوری (TXI)

پیشرفت فناوری در آینده هرگز به پایان نمی­رسد. شما کجای کار ایستاده اید؟ به نظر می رسد این شاخص قرار است به این سوال پاسخ دهد.

همه روزه فناوری­های جدید پیشرفته در حوزه وسایل نقلیه با این امید که انتظارات یا ترجیحات مصرف ­کننده را برآورده کنند، به بازار عرضه می­شوند. برخی موفق می شوند و برخی خیر.

قابلیت پیش­بینی اینکه عملکرد فناوری­های پیشرفته وسایل نقلیه چگونه مشتری را تحت تأثیر قرار ­دهند، قبل از اینکه بطور گسترده در دسترس قرار گیرند و در زمانی که تنها به عنوان نمونه اولیه هستند، یک مزیت رقابتی برای سبد محصولات خودروسازان است.

بررسی های همه جانبه J.D. Power درباره­ ی شاخص تجربه فناوری(TXI) موجب شده این شاخص بتواند مشکلات پیش آمده در تجربه استفاده کاربر از فناوری­های پیشرفت ه­ای را که برای اولین بار وارد بازار شده­ اند اندازه ­گیری کند. این امر باعث می­ شود خودروسازان قبل از اینکه فناوری به مرحله “دسترسی انبوه” وارد شود این فرصت را داشته باشند به جنبه­ های مشکل ساز بپردازد.

ROI:

باید قبل از تولید انبوه، فناوری­ های جدید را اعمال کنید. این امر باعث می­ شود تا تجربه مشتری از طول عمر، ضمانت مؤثر، رضایت و وفاداری در خرید بهبود یابد.

J.D.Power به طور روزمره در طراحی محصولات و کیفیت محصولات خودروسازان، شاخص­ هایTXI ، IQS و APEALرا طراحی می­ کند تا بتواند به موقع ­ترین بازخورد و احساسات مصرف کننده را بدست آورد.

·TXI معیار موفقیت در فناوری­ های پیشرفته است (Tech Experience Index).

·APEAL معیار تجربیات در زمینه طراحی خودرو، محتوا، چیدمان و عملکرد است. (Automotive Performance, Execution and Layout)

·IQS معیار کیفیت خودروهای جدید است. (Initial Quality Study)

روش شناسی TXI:

صاحبان خودروهایی که دارای پیشرفته­ ترین فناوری­های سال ۲۰۲۰ هستند۹۰ روز پس از خرید خودرو، مورد بررسی قرار گرفتند.

فناوری­ ها بر اساس سطح پیشرفت، نوآوری و تغییر در محتوای وسایل نقلیه اولویت بندی می­ شوند تا اطمینان حاصل شود که همه پاسخ دهندگان، به سؤالات مربوط به پیشرفته­ ترین فناوری خود پاسخ می­ دهند.

ذی­نفعان تحقیق TXI چه کسانی هستند:

واحدهای عملکردی زیر در سازمان یک خودروساز از نتایج بدست آمده از TXI بهره می­برد:

 

(Human Machine Interface) HMI•

واحد کیفیت

واحد تجربه­ی مشتری

واحد توسعه

تیم اتصال خودرویی

واحد برنامه­ ریزی محصول

واحد عملیات خرده فروشی

واحد بازاریابی

 

جوایز J.D.Power در مطالعه TXI:

جوایز شرکت J.D. Power به بهترین وسیله نقلیه با فناوری خاص و به برندهایی که خلاقانه تر هستند، اهدا می­شود. این جوایز به دو دسته زیر تقسیم بندی می­گردد:

  جوایز فناوری پیشرفته  TXI– از فناوری پیشرفته ­ای که در میان اقدامات مختلفی از جمله عملکرد و تجربه کاربر در سطح خودرو برای بخش­ه ای پریمیوم و تولید انبوه به خوبی اجرا شده است، تجلیل می­شود.

  جایزه نوآوری – TXI از فناوری پیشرفته در سطح برند برای بخش های پریمیوم و بازار انبوه در دو بعد – عمق بازار و برتری در اجرا- تجلیل می­شود.

 

خروجی های تحقیق TXI

خروجی­های این مطالعه امکان دسترسی به اطلاعات زیر را برای مشتری فراهم می­کند:

       فایل داده Minitab یا  SPSS

       خلاصه گزارش صنعت

       گزارش تجزیه و تحلیل سفارشی خودرو به مشتری

       فایل پاسخ دهنده مبتنی بر VIN

Previous slide
Next slide
مطالب بیشتر

ارسال پیام

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
بنر وب سایت نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران و حضور isqi