شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

محبوبترین تولید‌کننده لوازم‌خانگی از نظر ایرانیان کدام است

مردم ایران درخصوص تولیدات داخلی بخش لوازم‌خانگی چه نظری دارند (بخش دوم)

پیرو نظرسنجی حضوری که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه لوازم خانگی از ۶۱۴نفر (متشکل از ۷۰درصد خانم و ۳۰درصد آقا) با اکثریت رده سنی ۲۸ تا ۳۶ انجام داده بود، موضوعات دیگری نیز مورد پرسش قرار داده شد که طی آن میزان رضایت کلی مشتریان از کالاهای ایرانی و برندهای برتر این حوزه از دیدگاه پاسخ‌دهندگان مورد بررسی قرار گرفت.

موضوع مهمی که هر تولیدکننده و شرکت عرضه‌کننده خدمات پس از فروش در راستای رونق تولید و جذب مشتری باید مد نظر داشته باشد، ارائه محصول با کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب می‌باشد که با اندازه‌گیری میزان رضایت مشتریان در این دو شاخص می‌توان به وضعیت کنونی خود پی برده و فاصله‌ی باقی مانده تا هدف نهایی را محاسبه نمایند.

باتوجه به نظرات ثبت شده می‌توان به این مهم پی برد که اکثر پاسخ‌دهندگان در هر دو شاخص کیفیت و خدمات پس از فروش محصولات لوازم‌خانگی داخلی، رضایت متوسط و یا زیاد را داشته‌اند و براساس سایر گزینه‌های انتخاب شده، رضایت از شاخص کیفیت محصولات با تفاوتی ناچیز،  از خدمات پس از فروش آن پیشی گرفته است.

محبوب‌ترین برند محصولات لوازم‌خانگی داخلی کدام است؟

در این پرسش می‌توان پی برد که کدام یک از تولیدکنندگان لوازم خانگی در دسته‌های مختلف توانسته‌اند نظر و توجه مشتریان را به خود جلب کنند.

طبق آمار بدست آمده محصولات ساخت داخل با برند ال‌جی (در حوزه‌های لوازم خانگی حجیم‌برقی و صوتی‌وتصویری)، پارس‌خزر (در حوزه لوازم‌خانگی کوچک)، شرکت ساران (محصولات تهویه مطبوع)، اخوان (در دسته لوازم گازسوز) و قهرمان (در حوزه شیرآلات بهداشتی) به‌عنوان محبوبترین برندهای لوازم‌خانگی از سوی شرکت‌کنندگان این نظرسنجی شناخته شدند.

در پایان، میزان جذابیت رتبه‌بندی شرکت‌های لوازم‌خانگی داخلی از مناظر کیفیت محصول و خدمات پس از فروش، برای ۴۳درصد پاسخ‌دهندگان در سطح متوسط بوده و پس از آن ۲۷درصد زیاد و ۱۲ درصد خیلی زیاد می‌باشد.

 

Previous slide
Next slide
مطالب بیشتر

ارسال پیام

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
نمایشگاه زیست بوم