تحقیقات بازاریابی فرآیندی است که سازمان را به بازار از طریق جمعآوری اطلاعات مرتبط میکند. اطلاعات حاصله از تحقیقات بازار در کنار تجربه شما و دانش مدیران، راهنمای ایشان در اخذ تصمیمهای درست به شمار میآید. هدف از انجام تحقیقات بازار در گذشته یافتن راه و روشی به منظور ارتقای حجم فروش شرکتها بود. پس از مدتی این دیدگاه بهبود یافت و هدف از تحقیقات بازار و بازاریابی درک و فهم نیاز مشتریان شد.
به کمک تحقیقات بازار میتوان:
- ریسک فعالیتها را کاهش داد.
- فرصتهای نهفتهی بازار را کشف و شناسایی کرد.
- مشکلات بالقوه را شناسایی کرد.
- از وضعیت رقبای خود آگاه شد.
- مشتریان احتمالی و فعلی خود را بهتر شناخت.
تحقیقات بازاریابی می تواند به استفاده از ابزار تحقیق مناسب که می تواند کیفی یا کمی باشد صورت می پذیرد.
بخش تحقیقات بازار شامل:
- ارزیابی شهرت، محبوبیت و ارزش ویژه برند
- مطالعه بازار و رفتار مصرف کننده
- ارزیابی وفاداری مشتریان با روش NPS
- ارزیابی تصویر ذهنی مشتریان بر سازمان
- ارزیابی اثر بخشی تبلیغات
- نیازسنجی و تحلیل نیازها و انتظارات مشتریان
- Mystery shopping (خرید نامحسوس)
- بررسی سلامت و هرم برند
- آگاهی از برند
- سهم بازار و میزان نفوذ یک برند در بازار
- بررسی عادات رسانه ای مشتریان
اشاره به زمان تاسیس:
این خدمت از سال 1389 تاسیس شده است.
اهم پروژه های اجرا شده:
صنایع تلکام، ارایشی و بهداشتی، حمل و نقل، لوازم خانگی، خودرو، انفورماتیک، خرده فروشی
توانمندی ها:
-۲۵۰ کانتر تماس خروجی با ۵۰۴ پرسشگر در دوشیفت کاری
-۵۰ پرسشگر میدانی
-امکان انجام نظرسنجی موفق روزانه ۲۵۰۰۰ تا
-دارای نرم افزار جمع اوری اطلاعات با قابلیت های پیشرفته و امکان ضبط مکالمات به صورت تلفنی و میدانی
– دارای تیم تحلیل حرفه ای جهت ارائه گزارشات تحلیلی و طراحی پرسشنامه
با توجه به گستردگی خدمات این واحد در خصوص خدمات کارشناسی تحقیقات بازاریابی مدت زمان اجرای پروژهها متناسب با نوع تحقیق و گستردگی اجرا متفاوت است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اجرای پروژههای تحقیقات بازاریابی در شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران میتوانید با همکاران ما در واحد تحقیقات مشتری و بازار تماس حاصل نمایید.
شماره تماس:
021-96621321