• Instagram
  • LinkedIn
  • English
با ما تماس بگیرید:43904000
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
  • خانه
  • درباره ما
    • بازرسی کیفیت در یک نگاه
    • پیام مدیر عامل
    • مدیران
    • خط مشی
    • بیانیه تعهد به بی طرفی
    • گواهینامه ها
    • افتخارات و جوایز
    • باشگاه کیفیت و نسل فردا
    • مسئولیت اجتماعی
  • خدمات ما
    • ارزیابی ریموت
    • خدمات بازرسی
    • خدمات تست و آزمون
    • خدمات تحقیقات مشتری و بازار
    • صدور گواهی CE
    • خدمات مشاوره
    • خدمات آموزش
    • خدمات محیط زیست
    • رسیدگی به شکایات مشتریان
  • سامانه ها
    • مرکز تماس
    • مقایسه و رتبه‌بندی اپلیکیشن‌ها
    • سامانه درخواست کارشناسی خودرو
    • تایید اصالت گواهینامه
    • پرداخت آنلاین
    • مرجع اطلاعات خودرو
    • مشتریان
    • پورتال مهندسی بازرسی خدمات
    • ویژه کارکنان
  • صنایع شما
  • گزارشات
  • اطلاع رسانی
    • اخبار و تازه ها
    • مقالات
    • پویا نمایی
    • کاتالوگ ها
    • فرم استخدام
    • فرم درخواست اخذ نمایندگی
  • ارتباط با ما
  • جستجو
  • منو منو

مسئولیت اجتماعی

مکان شما: خانه1 / مسئولیت اجتماعی
مسئولیت اجتماعی

مسئولیت اجتماعی شرکتی یک مفهوم مرتبط با دنیای کسب و کار است که با حوزه­ های اخلاق، جامعه و رفاه ارتباط دارد. مسئولیت اجتماعی شرکتی به ‌واقع جزو ملاحظات اخلاقی شرکت­هاست و زیرمجموعه اخلاق کسب‌وکار دسته‌بندی می­شود که به‌موجب آن شرکت­ها به ‌غیر از تعهدات مالی و اقتصادی که دارند باید در قبال انسان­ها و محیط­زیست یا به‌ عبارت ‌دیگر، جامعه نیز مسئول و متعهد باشند. در همین راستا شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران یکی از مسائل و چالش‌های اصلی خود در حوزه مسئولیت اجتماعی را به بحث انجام فعالیت‌های خیرخواهانه در زمینه خدمات قابل ارائه اختصاص داده است. در این مسیر با مشارکت در انجام استاندارد سازی تجهیزات زمین بازی کودکان مرکز معلولین مادر گامی موثر برداشته است تا ایمنی را برای این کودکان فراهم کند. در نتیجه این اقدامات، انگیزه و تعلق‌خاطر کارکنان به شرکت در اثر افزایش آگاهی آنان درباره اهمیت دادن به موضوع خیرخواهی در جامعه، ارتقای قابل ملاحظه‌ای داشته است.

کاغذ بالکی

شــرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با استفاده از کاغذ بالکی در سررســیدهای سال ۱۴۰۰ ،گامی دیگر در راستای مسئولیت اجتماعی برداشت. به گزارش روابط عمومی ISQI ،این اقدام باتوجه به مزایایی که کاغذ بالکی در حفظ محیطزیست دارد صورت گرفت که علیرغم اینکه هرســاله حدود ۱۵میلیون درخت برای تولید کاغذ در کشور قطع می‌شــود، برای تهیه این سررسیدها هیچ آسیبی به طبیعت وارد نشود. کاغــذ بالکی نوعی کاغذ مکانیکال حجیم شــده اســت که مخصوص کتاب ســاخته می‌شود و به آن کاغذ سبز، سوئدی و کاغذ سبک نیز گفته می‌شود. این کاغذ از خمیر با کیفیت چوب تهیه شــده و در تولید آن از هیچ نوع ماده شــیمیایی استفاده نشده اســت. به همین دلیل دوستدار محیط زیست بوده و به چرخه طبیعی باز می‌گردد. ایــن کاغذها را در موارد دیگری همچون چاپ اوراق اداری، پاکت، ســربرگ، ســر رســید و تبلیغات نیز می‌توان مورد اســتفاده قــرار داد و از آلودگی محیط زیســت با کاغذهای معمولی جلوگیری کرد.

تفاوت‌های کاغذ بالکی با کاغذ تحریر ســفید:

  • سبک‌تر
  • ضخیم‌تر
  • خوش رنگ‌تر (رنگ با خســتگی کمتر چشم(
  • انعطاف پذیرتر

مزیت‌های زیست محیطی استفاده از کاغذ بالکی:

  • جنگل‌هایی برای تهیه این کاغذ اختصاص داده شده که به محض بریدن هر درخت، درختی جای آن کاشــته می‌شود.
  • برای تولید آن از هیچگونه مواد شــیمیایی استفاده نشده و می‌تواند دوباره به چرخه طبیعت بازگردد.

مسئولیت اجتماعی

مرکز تحقیقات و نظرسنجی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی و بهره‌مندی از خدمات اقشار مختلف جامعه، به مذاکره و همکاری با کمیته امداد امام خمینی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی ISQI، در سال جاری علاوه بر تحریم‌ها،.شیوع ویروس کرونا نیز موجب شد بسیاری از هم‌میهنان، کسب و کارهای خود را از دست بدهند. از این رو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در راستای توسعه نیروی انسانی.خود در مرکز تحقیقات و نظرسنجی، همکاری تنگاتنگ و ارزشمندی را با کمیته امداد امام خمینی آغاز کرد.

لازم به ذکر است طی جلسات متعدد، مقرر شد جذب ۲۰٪ ظرفیت موردنیاز.نیروی انسانی واحد تحقیقات و نظرسنجی از افراد معرفی شده توسط کمیته.امداد صورت گیرد که براساس آن از ابتدای آبان‌ماه تاکنون ۲۶نفر نیروی جویای.کار معرفی شده و در حال حاضر ۶ نفر در مرکز تحقیقات و نظرسنجی مشغول به کار هستند.

مسئولیت اجتماعی

باتوجه به نقش اساسی و مهم حمایت از کالاهای ایرانی به منظور اشتغال بیشتر، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز به این مهم توجه خاصی نشان داده و برآن است تا مسئولیت اجتماعی خود را در این راستا به نحو احسن ایفا کند. به همین منظور غرفه‌ای در باغ کتاب تهران به مناسبت هفته استاندارد در راستای ترویج شعار “کالای استاندارد ایرانی می‌خرم” برپا کرد تا به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه جامعه عمل بپوشاند.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با اعتقاد به این نکته که قابلیت‌های فرهنگی سازمان برای پیشبرد اهداف آن نقشی اساسی ایفا می‌کند، از منطق سرمایه انسانی مبتنی بر فرهنگ بهره می‌گیرد و در همین راستا مسئولیت اجتماعی خود در فرهنگ‌سازی استفاده از آسانسور را پیاده‌سازی کرده است. این اقدام خانواده‌هایی با فرهنگ‌تر و اجتماعی مهربان‌تر ایجاد می‌کند. در حقیقت فرهنگ و آداب استفاده از آسانسور به ما کمک می‌کند که یک زندگی شهروندی زیبا داشته باشیم، انرژی یکدیگر را در برخوردهای روزانه نگیریم، و تکنولوژی را به‌سمت انسانیت و تمدن سوق دهیم.

مسئولیت اجتماعی

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به‌عنوان دوستدار طبیعت به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو پیوست و در این راستا سعی کرد تا با طراحی و ساخت بنرهایی در این زمینه به توسعه‌ فرهنگ زندگی در شهرهای دوستدارِ سلامت و محیط زیست، کمک کند. این پویش با هدف استفاده کمتر از خودروهای تک‌سرنشین اجرا شده تا از این طریق شهروندان، دست‌کم یک روز در هفته، به‌جای استفاده از خودروی شخصی، گزینه‌های مفیدتری مثل دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و لااقل استفاده از خودروی اشتراکی را برای انجام کارهای روزمره، جایگزین کنند.

مسئولیت اجتماعی

پیوند اعضا شیوه درمانی بسیار ارزشمند و پر اهمیتی است که در بسیاری از کشورهای دنیا در حال انجام است و به سرعت تقاضا برای آن در حال افزایش است. متاسفانه در کشور ما به دلیل نبود فرهنگسازی صحیح در این زمینه موجب شده تا بسیاری از بیماران نیازمند به پیوند عضو جان خود را از دست بدهند و این در حالی است که اعضای سالم افراد دچار مرگ مغزی، زیر خاک مدفون می‌شوند. در کشور ما سالانه بیش از ۸۵ هزار مرگ مغزی در اثر سوانح و تصادفات رخ می‌دهد و تنها کمتر از ۸۵ درصد از این موارد منجر به اهدا عضو می‌شود. ‏به راستی چقدر عجیب است که بخشی از اعضای بدن فردی که دنیای خود را عوض کرده، در بدن فرد دیگری که زنده است به یادگار بماند. به این معنی که شاید بخشی از اعضای فرد مرگ مغزی شده، پازل ناتمام فرد محتاج به عضو را تکمیل کند. پس بیاید با دریافت کارت اهدای عضو در زندگی بخشیدن به افراد سهیم باشیم.

مسئولیت اجتماعی

با توجه به اینکه مشکلات زیست محیطی روز به روز در حال افزایش است، حفظ محیط زیست نیازمند رفتار زیست محیطی مناسب بوده و لازم است تا شرکت‌ها به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته باشند. از این رو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران حفاظت از محیط زیست را در مجموعه فعالیت‌های اجتماعی خود قرار داده و موضوعات مرتبط با آن را برنامه‌ریزی و با جدیت پیگیری می‌کند. معرفی راهکارهای حفاظت از محیط زیست در خبرنامه‌ داخلی و شبکه‌های اجتماعی در قالب اینفوگرافی یکی از اقدامات انجام شده در این زمینه است.

مسئولیت اجتماعی

در دوران شیوع ویروس کرونا در کشور، مسئولیت اجتماعی اهمیت بیشتری پیدا کرد و طبیعتاً باید اقدامات بیشتری هم در این راستا صورت می‌گرفت. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در شبکه‌های اجتماعی دست به تهیه و تولید مطالب آموزشی در راستای مقابله و درمان کرونا زد و موفق شد بنرهایی را در این حوزه تهیه و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند تا سطح آگاهی افراد را در مورد این بیماری افزایش دهد. یکی از این اقدامات مهم انجام شده برگزاری لایوهای مشترک است که از جمله آن می‌توان به لایو مشترک با موضوع چگونه از خود و اطرافیانمان در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم، لایو مشترک با موضوع سلامت خانواده در تلاطم‌های بحران‌آمیز، اشاره کرد. بعلاوه اقداماتی هم برای حفظ سلامت همکاران مانند راهکارهای پیشگیری از این بیماری در محل کار صورت گرفته است.

مسئولیت اجتماعی

استاندارد می‌کوشد تا کالاهای ایرانی جایگاه مناسبی در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشند، بنابراین یک کالا در صورت برخورداری از مرغوبیت و کیفیت مناسب می‌تواند حضور مداوم در بازار داشته و مشتریان را به سوی خود جلب کند. در حقیقت هرچقدر در بحث استاندارد و کیفیت گام برداریم نتیجه آن افزایش رونق تولید خواهد بود. به همین منظور شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در راستای مسئولیت اجتماعی خود تلاش کرده تا با ترویج فرهنگ استانداردسازی گامی در این زمینه بردارد.

CSR مخفف (corporate social responsibility) و به معنای مسئولیت اجتماعی است که به فعالیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و انجام کارهای نوع دوستانه آن‌ها اشاره دارد. درحقیقت شرکت‌ها باید دربرابر جامعه و فضای فعالیت خود مسئول باشند و برای بهتر شدن آن تلاش کنند. مولفه‌های مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) براساس مدل هاروارد به سه دسته اقدامات خیرخواهانه، افزایش راندمان‌ها و تغییر مدل کسب‌وکار تقسیم می‌شود.

مسئولیت اجتماعی خیرخواهانه

در این نوع از CSR شرکت باتوجه به خدمات اجتماعی که ارائه می‌کند مسئولیتی را برای خود درنظر می‌گیرد. براین اساس رفع معضلات اجتماعی را وظیفه خود دانسته و برای رفع آن‌ها با برگزاری کمپین‌های مختلف تلاش می‌کند. به طور مثال یکی از کمپانی‌ها در ایران اقدام به حمایت از کودکان خیابانی کرده بود. همچنین یکی از شرکت‌های لوازم شوینده در ایران برای حمایت از معلولین تمام کارمندان خود را از میان معلولین کشور انتخاب کرده است. همچنین در نظر گرفتن بخشی از بودجه شرکت برای درمان بیماران خاص از جمله این فعالیت هاست. در حقیقت بشر دوستی یا بخشش واحدهای تجاری در معنای لغوی شاید یک مسئولیت نباشد، اما امروزه معمولا مقدار و ماهیت این فعالیت‌ها انتظارات روزمره جامعه است. به طوری که یکی ابعاد مدل سه بعدی هاروارد در حوزه مسئولیت اجتماعی را شامل شده است.

مسئولیت اجتماعی

برهمین اساس به گزارش روابط عمومی ISQI – شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که بخشی از فعالیت‌ها و خدمات آن در راستای محیط‌زیست و مسئولیت‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، در خصوص امور خیریه نیز با انجام اقدامات زیر گامهایی برداشته که با توجه به مدل هاروارد، در گروه اقدامات خیرخواهانه این شرکت قرار می‌گیرد.

  • حمایت از موسسات خیریه از طریق ارائه کمک‌های نقدی و غیرنقدی
  • استفاده از نفرات تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در مرکز تماس و ایجاد اشتغال با روش‌های دورکاری
  • ارائه خدمات موردی بازرسی رایگان آسانسور، شهربازی، معاینه فنی موتورخانه برای موسسات خیریه، بیمارستان‌ها، سازمان‌های دولتی و .. با هدف افزایش ایمنی و کاهش آلایندگی در کشور
  • ترویج فرهنگ استاندارد در کشور از طریق مشارکت در فعالیت‌های ترویجی
  • کاشت نهال به نام افراد و هدیه سند درخت به آن‌ها در مناسبت‌ها
رفتن به بالا
  • سامانه پرداخت آنلاین
  • سامانه تائید اصالت گواهینامه
  • سامانه پیشنهادات و شکایات
  • سامانه مرجع اطلاعات خودرو
  • سامانه پرداخت آنلاین
  • سامانه تائید اصالت گواهینامه
  • سامانه پیشنهادات و شکایات
  • سامانه مرجع اطلاعات خودرو