
واحد تحقیقات مشتری و بازار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با شروع فعالیت خود از سال ۱۳۷۸ به عنوان یک واحد پیشرو با بهره گیری از به روزترین مدل های تحقیقاتی و منطبق با روش های علمی تحقیق، اقدام به تهیه نقشه راه جهت کسب و کارها و طراحی تحقیقات متنوع بازاریابی (کیفی و کمی) از مرحله طراحی ابزار تحقیق و جمع آوری اطلاعات تا تهیه گزارش نموده است. همچنین این واحد با استفاده از تکنیک های بازاریابی و به کمک تیم بازاریابی خود، سازمان های مختلف را در راه رسیدن به میزان فروشی بالاتر یاری نموده و تصویر ذهنی مثبتی را از سازمان در ذهن مشتری ایجاد می نماید.
واحد تحقیقات مشتری و بازار در سال ۱۳۸۹ با توجه به نیازهای پژوهشی و بازاریابی در صنایع مختلف در ارتباط با مشتریان، بزرگترین مرکز تحقیقات و نظرسنجی کشور را با ظرفیت تماس با ۱۵ هزار نفر از مشتریان ( ۷۲۰۰۰ دقیقه مصاحبه در روز( راه اندازی نموده است. درحال حاضر به صورت همزمان در این مرکز بیش از بیست تحقق و مطالعه به صورت روزانه انجام می پذیرد.
مهمترین فعالیتهای تیم کارشناسی عبارتند از: 
- طراحی پژوهش های گوناگون براساس به روزترین روشهای تحقیق علمی
- ارائه گزارش های توصیفی وتحلیلی در بازه های مورد نیاز و ارائه راهکارهای بهبود شاخصهای مورد بررسی در پژوهش
- ایجاد بسترهای مورد نیاز برای اجرای طرح های بازاریابی شرکت های مختلف با توجه به ویژگی های کالا و خدمات قابل ارائه
تیم پرسشگران تلفنی و حضوری
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، با بیش از ۳۵۰ نفر پرسشگر تلفنی آموزش دیده و مجرب مستقر در مرکز تماس و بیش از ۴۰ نفر پرسشگر مجرب حضوری در سطح کشور با قابلیت اجرای تحقیقات میدانی چهره به چهره مستقر در مراکز منطقه ای، آمادگی اجرای انواع مصاحبه های کمی و کیفی را برای انواع طرح های نظرسنجی فراهم نموده است. این پرسشگران با توجه به قابلیت های خود، تحت آموزش های نظری و عملی در خصوص نحوه انجام کار قرار می گیرند. برای حفظ عملکرد مطلوب پرسشگران نظام کنترل ادواری فعالیت افراد و تعریف اقدامات اصلاحی جهت بهبود به صورت مستمر صورت می گیرد.