ما در عصری زندگی می‌کنیم که قدرت اطلاعات بسیار بالا است و به تبع آن انتشار اطلاعات نادرست نیز رخ می‌دهد. بنابراین، ساده‌ترین و موثرترین روش برای جمع آوری اطلاعات قابل تایید چیست؟ نظرسنجی مشتریان راهی عالی برای شناخت مخاطبان هدف و به دست آوردن بازخورد از مشتریان، محصولات و خدمات است. فقط کافیست مطمئن شوید که روی موضوعات درست نظرسنجی انجام داده‌اید. برای سهولت کار، ما قصد دارم برخی از ایده‌های نظرسنجی مشتریان را با شما به اشتراک بگذاریم که می‌توانید از آن‌ها برای جمع آوری داده‌ استفاده کنید.

فرض کنید شما می‌خواهید نظرسنجی مشتریان انجام دهید، اما نمی‌دانید چه موضوعاتی را در آن مطرح کنید یا چه نوع سوالاتی را در نظرسنجی بپرسید؟

برای انتخاب موضوعات و سوالات مناسب، ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنید.

آیا به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود هستید؟

آیا می‌خواهید تحقیقات بازار انجام دهید؟

آیا می‌خواهید از مشتریان موجود بازخورد بگیرید؟

آیا می‌خواهید رضایت یا تعامل کارمندان خود را بسنجید؟

هنگامی که در مورد هدف نهایی خود تصمیم گرفتید، برای دستیابی به ایده‌های بیشتر به پیمایش ادامه دهید. در این مقاله ۸ موضوع رایج نظرسنجی مشتریان آورده شده است که می‌تواند به شما کمک کند اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار و مخاطبان هدف خود به دست آورید.

  • نظرسنجی مشتریان در زمینه جمعیت شناختی

از نظرسنجی‌های جمعیت شناختی هر زمانی که بخواهید اطلاعات عمومی مخاطبان خود را بدست آورید، استفاده می‌شود. متداول‌ترین سوالات جمعیت شناختی در مورد سن، جنس، تحصیلات، شغل، موقعیت، وضعیت تاهل و… است.

  • بررسی تحقیقات بازار

بیشتر کسب و کارهای موفق، تصمیمات خود را بر اساس تحقیقات کامل بازار انجام می‌دهند. استفاده از نظرسنجی مشتریان برای تحقیقات بازار یک روش عالی برای شرکت‌ها جهت درک بهتر چشم انداز و نیازهای فردی، نگرش‌ها، ترجیحات و رفتار خرید مشتریان است. به این ترتیب، می‌توانید با اطمینان بیشتری بازار هدف خود را شناسایی و در مورد مشتریان بالقوه خود اطلاعات کسب کنید.

  • نظرسنجی NPS

نظرسنجی NPS (Net Promoter Score) یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای تعیین رضایت و وفاداری مشتری است. این نظرسنجی مشتریان نشان می‌دهد که مشتریان یا کاربران فعلی شما چقدر احتمال دارد شرکت شما را به دوستان، همکاران و خانواده خود معرفی کنند. شاخصی که از این نظرسنجی به دست می‌آید برای رشد تجارت ضروری است.

  • نظرسنجی رضایت مشتریان

یکی دیگر از موضوعات رایج بررسی رضایت مشتری است. اگر می‌خواهید در هر کسب و کاری موفقیت بلندمدت داشته باشید، رضایت مشتری باید یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های شما باشد. یکی از ساده‌ترین و موثرترین روش‌ها برای اطلاع از نظر مشتریان در مورد محصولات و خدمات، بررسی رضایت آن‌ها است.

  • نظرسنجی رضایت کارکنان

رضایت کارکنان باید به عنوان یک شاخص از موفقیت یک شرکت تلقی شود. بررسی رضایت کارکنان از این منظر دارای اهمیت است که به شما امکان می‌دهد تا بدانید چه کارهایی را به خوبی انجام می‌دهید و در چه نقاطی نیاز به پیشرفت دارید. سپس می‌توانید به مشکلات بپردازید و مطمئن شوید که شرکت شما مکانی عالی برای کارمندان و مشتریان است. این تنها راهی است که می‌تواند تجارت شما را رشد دهد.

  • نظرسنجی بازخورد محصول

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای به دست آوردن مشتری‌های جدید (و حفظ مشتریان فعلی) این است که بدانید واقعا مشتریان در مورد محصولات و خدمات شما چه نظری دارند. به همین دلیل نظرسنجی‌ مشتریان در زمینه بازخورد یکی از پرکاربردترین انواع مباحث نظرسنجی است.

  • نظرسنجی مشتریان درمورد برند

برند و آگاهی از برند برای هر موفقیت طولانی مدتی در تجارت، حیاتی است. در عین حال، این مورد اغلب به دلیل سایر مفاهیم بازاریابی که می‌توانند نتایج سریع‌تر و قابل اندازه‌گیری را ارائه دهند، نادیده گرفته می‌شود. به هر حال، قبل از شروع هر کار جدی در زمینه نام تجاری، بهترین روش این است که ابتدا مشخص کنید محبوبیت برند شما در حال حاضر در بین مخاطبان مورد نظر چقدر است.

  • نظرسنجی پس از برگزاری رویدادها و مراسم

پس از میزبانی یک سمینار، مهمانی شرکتی یا هر رویداد دیگری، به طور طبیعی، شما می‌خواهید از چگونگی آن مطلع شوید. بهترین راه برای انجام این کار نظر سنجی است.

اگر شما یک شرکت یا برند کوچک هستید که می‌خواهید تجارت خود را توسعه دهید، یادگیری بیشتر در مورد مشتریان فعلی و بالقوه می‌تواند امری حیاتی باشد. همانطور که ذکر شد، یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار نظرسنجی مشتریان است. در این متن برخی از متداول‌ترین و مرتبط‌ترین موضوعات نظرسنجی مشتریان را به اشتراک گذاشتیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *