اهمیت انواع نظرسنجی در کسب و کارها

بسیاری از سازمان‌ها آگاه هستند که رضایت مشتری مهم‌ترین سرمایه آن‌ها است. با این حال، جمع‌آوری منظم بازخورد از مصرف‌کنندگان همیشه به عنوان یک اولویت تلقی نمی‌شود. درحقیقت با اجرای درست انواع نظرسنجی دیگر هیچ بهانه‌ای برای عدم درک نیاز کاربران توسط کسب‌وکارها وجود نخواهد داشت. جمع‌آوری بازخورد مشتری درباره محصولات و خدمات، موجب ایجاد بینشی عمیق برای تصمیم‌گیری در آینده خواهد شد. در این حالت است که مشتری مداری حقیقی تحقق می‌یابد. سازمان‌ها زمان و هزینه قابل توجهی را برای بررسی نظر مشتریان در مورد محصولات و خدمات خود صرف می‌کنند. طبق گزارش تحقیقات جهانی ESOMAR، تحقیقات مشتری از نظر ارزش حدود ۷٪ از کل تحقیقات بازار را تشکیل می‌دهد. ما دراین مقاله سعی داریم که چرایی تاثیر اجرای انواع نظرسنجی بردرک مشتریان و بهبود وفاداری آن‌ها را بررسی کنیم.

آیا مشتریان شما خوشحال هستند؟

اطلاعات جمع‌آوری شده از انواع نظرسنجی در زمینه رضایت مشتریان، بینش ارزشمندی برای سازمان شما درجهت حفظ ارتباط و درک نیازها و خواسته‌های آن‌ها فراهم می‌کند. صاحبان مشاغل و مدیران موفق می‌دانند که جذب مشتری جدید هزینه بیشتری نسبت به نگهداری مشتری موجود دارد. بنابراین منطقی است که برای حفظ مشتریان تلاش کرده و با آن‌ها رابطه وفادارانه برقرار کنید. در این صورت آن‌ها نه تنها خرید خود را از شما تکرار می‌کنند. بلکه از برند شما حمایت نیز خواهند کرد.

ارائه خدمات عالی به مشتریان، رگ حیاتی تجارت شماست. با استفاده از انواع نظرسنجی برای جمع‌آوری بازخوردها، می‌توانید متوجه شوید که چه چیزی مشتریان شما را خوشحال می‌کند و از چه چیزی ناراضی هستند. اطلاعات جمع‌آوری شده می‌تواند به اعتبارسنجی تصمیمات کمک کند. بعلاوه به مشتریان فعلی و وفادار شما نشان دهد که شما علاقه‌مند به تامین نیازهای آن‌ها هستید. بهره‌گیری از انواع نظرسنجی جهت آگاهی از رضایت مشتریان ابزار مهمی برای بهبود تجارت و اطمینان از وفاداری آن‌ها است.

رشد برند با اجرای انواع نظرسنجی در زمینه رضایت مشتریان

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان راضی به نام تجاری وفادار خواهند بود و درنتیجه خرید خود را تکرار می‌کنند. بعلاوه آن‌ها معمولا محصولات و خدمات شرکت‌هایی که از آن‌ها راضی هستند را به دوستان و خانواده خود پیشنهاد می‌دهند. یکی از راه‌های آگاهی از رضایت مشتریان به کار بردن نظرسنجی است. چراکه نظرسنجی‌های رضایت مشتریان، اطلاعات خاصی را در مورد برداشت‌های مثبت و منفی در زمینه محصولات و خدمات ارائه می‌دهند. در این حالت است که می‌توانید تلاش‌های بازاریابی یا فروش را بهبود بخشید. رشد مداوم شبکه‌های اجتماعی به این معناست که هزاران مشتری بالقوه خیلی سریع می‌توانند از نظرات افراد دیگر نسبت به یک برند تجاری آگاهی یابند. با اجرای نظرسنجی‌های گوناگون به مشتریان نشان می‌دهید که شما به اعتبار خود به عنوان یک برند مشتری‌پسند که هدف واقعی آن خدمت‌رسانی به مشتریان است، اهمیت می‌دهید.

با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید

انواع نظرسنجی، مخصوصا نظرسنجی‌های آنلاین این فرصت را به‌شما می‌دهند تا ازطریق روش‌های‌ مختلف با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. از طریق وب‌سایت، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و پیام کوتاه، تقریبا در هر مکان و هر زمانی می‌توانید به افراد و مشتریان خود دست یابید. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید به اینترنت متصل شوید و نظرسنجی‌ها را به صورت آنلاین ارسال کنید. می‌توانید داده‌ها را به صورت آفلاین جمع‌آوری نمایید.

در رسانه‌های آنلاین و تلفن همراه، روش‌های ارتباطی و قابلیت‌های شخصی‌سازی بسیاری وجود دارد که می‌توانید به‌وسیله آن‌ها مشتریان را با کسب‌وکار خود درگیر کنید. در حقیقت تصمیم‌گیری درست برای کانال ارسال انواع نظرسنجی، یکی از مهمترین قابلیت‌هاست.

طراحی انواع نظرسنجی

نظرسنجی‌های مختلف باید داده‌های آماری مورد نیاز شما را برای تجزیه و تحلیل اهداف فراهم کنند. اولین قدم برای ایجاد یک نظرسنجی مفید، تعیین اهداف کلی درنظر گرفته شده و مشخص‌کردن فرایند جهت مقایسه نتایج است. هنگامی که شروع به تهیه پیش‌نویس نظرسنجی خود می‌کنید، مطمئن شوید که مشخصا درخواست شما چیست. برای دستیابی به نتایج مختلف، در نظر بگیرید که از ترکیبی از سوالات چند گزینه‌ای و باز استفاده کنید. تشریح اهداف تحقیق می‌تواند در آغاز اجرای نظرسنجی مفید باشد. با افزودن یک سوال Net Promoter Score در نظرسنجی خود، می‌توانید میزان رضایت مشتری از شما و این که آیا شما را به دیگران توصیه می‌کند یا نه را اندازه‌گیری نمایید.

مقایسه نتایج

با ارسال یک نظرسنجی در فواصل متغیر، می‌توانید نتایج را مقایسه کرده و بررسی کنید که آیا تغییراتی که ایجاد کرده‌اید موثر بوده یا خیر. برقراری ارتباط با مشتریان قسمت مهمی از این فرایند است. به مشتریان اطمینان دهید که قصد بهبودی را دارید و از کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، تشکر کنید. درحقیقت بهتر شدن رضایت مشتری ماه به ماه و سال به سال به هر کسب‌وکاری انگیزه می‌دهد.

از تجزیه و تحلیل قدرتمند استفاده کنید

بررسی نتایج انواع نظرسنجی‌های به کار برده شده در زمان واقعی، به شما این امکان را می‌دهد که در صورت لزوم تغییرات فوری را ایجاد کنید. می‌توانید پاسخ‌ها را کنترل کرده و بامشتریانی که شکایت کرده‌اند یا از شرکت خواسته‌اند به‌شکایت آن‌ها پاسخ دهد، تماس بگیرید.

بعلاوه می‌توانید برای حفظ تجارت خود، به‌کسانی که محصولات یا خدمات خاصی را به‌عنوان ضعیف رتبه‌بندی کرده‌اند، تخفیف ارائه دهید. اگر مشتریان نظرات قابل توجهی را بیان کرده‌اند که منجر به بهبود در خدمات شما شده، می‌توانید پاسخ‌دهندگان را از تاثیر نظراتشان مطلع سازید و از آن‌ها تشکر کنید.

به یاد داشته باشید که انواع نظرسنجی‌ها نه تنها ابزاری پیشرفته برای ثبت بازخورد در اختیار شما قرار می‌دهند. بلکه راهی برای برقراری ارتباط نیز ایجاد می‌کنند که به‌شما فرصت می‌دهد تا یک مشتری وفادار و متعهد داشته باشید. بنابراین اگر قصد نظرسنجی از مشتریان خود را دارید می‌توانید از طریق شماره تلفن ۹۶۶۲۱۳۲۶-۰۲۱ با همکاران ما در واحد تحقیقات مشتری و بازار ارتباط برقرار نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *