هنگامی که هدف شما رشد تجارت است، چه چیزی استراتژی کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار میدهد؟. چه دانشی بیشترین تاثیر را در نحوه فعالیت امروز شما خواهد داشت؟. داشتن و بینش صحیح برای توسعه استراتژی اغلب همان چیزی است که تصمیمگیرندگان اصلی برای برقراریتماس به آن نیاز دارند. بهکارگیری انواع نظرسنجی مشتریان میتواند یکی از قدرتمندترین روشها برای بهدست آوردن بینش لازم برای توسعه استراتژی تجارت شما باشد. در این مقاله قصد داریم تا ۹ مورد از زمانهایی که انواع نظرسنجی بیشترین کاربرد را دارند، بهشما معرفی کنیم.
-
بازخورد عملکرد دریافت کنید
از مشتریان قدیمی خود که مدتی است از محصولات یا خدمات شما استفاده نکردهاند، بخواهید که به شما بگویند چه مشکلی پیش آمده است و چه کاری میتوانید برای بازگرداندن آنها به عنوان مشتری انجام دهید. با اطلاعاتی که از این طریق به دست میآورید میتوانید روی بهبود نقاط ضعف خود کار کنید. این امر همچنین برای آگاهی از نحوه کارکرد شما در ارائه خدمات به مشتری و مواردی که باید بهبود یابد بسیار مناسب است. شما میتوانید از انواع نظرسنجیها، برای دریافت بازخورد در زمینه عملکرد کارمندان خود استفاده کنید.
-
مشتریان وفادارتر ایجاد کنید
یک نظرسنجی آنلاین هوشمند از مشتریان، به ویژه یک روش مبتنی بر امتیاز خالص، میتواند به شما کمک کند تا وفادارترین مشتریان و تاثیرگذارترین آنها را شناسایی کنید. آنها کاندیداهای مناسبی برای تبلیغات و سفیرهای تجاری شما هستند و خواهید آموخت که چهچیزی باعث میشود آنها وفادار بمانند. همچنین این یک روش خوب برای برقراری ارتباط، حفظ رابطه با آنها و نشان دادن اهمیت شما خواهد بود.
-
یک تجربه مشتری در کلاس جهانی ایجاد کنید
انواع نظرسنجی مشتریان ابزاری عالی و نسبتا ارزان برای ایجاد ارتباط مداوم با آنها محسوب میشود. یک بررسی ساده و پرسیدن چند سوال استراتژیک میتواند تغییر عمدهای در تجربه مشتری و نحوه تعامل او با برند شما ایجاد کند.
-
تعامل کارمندان خود را تقویت کنید
نظرسنجیها فقط مخصوص مشتریان نیستند. استراتژیهای جذب و نگهداری کارمندان بر این باورند که استفاده از انواع نظرسنجی در حوزه منابع انسانی میتواند در این زمینه مفید باشد. این نظرسنجیها از کارمندان شما میپرسند که چه احساسی نسبت به کار و محل کارشان دارند، چرا تصمیم گرفتند برای شرکت شما کار کنند و شما میتوانید برای بهبود تجربه آنها چه کاری انجام دهید. درحقیقت کارمندان خوشحال به مشتریانی شادتر منجر میشوند.
-
بازخورد سریع محصول
از مشتریانی که تازه محصول شما را خریدهاند نظرسنجی کنید. از آنها بپرسید که در مورد آن چه نظری دارند و چرا؟. پاسخها میتوانند بینش ارزشمندی در مورد چگونگی بهبود ویژگیهای محصول یا رفع نواقص آن نشان دهند. در حالی که این محصول هنوز در ذهن کسانی که آن را خریداری کردهاند تازه است.
-
توسعه محصول جدید
با انجام انواع نظرسنجی از مشتریان، در مورد آنچه که محصولات فعلی شما برآورده نکردهاند یا فرصتهای جدید برای تولید محصولات، کاوش کنید.
-
درک بازار شما
اگر میخواهید تجارت خود را توسعه دهید یا در یک منطقه، خدمات جدید ایجاد کنید، شناخت بازار بسیار مهم است. یک نظرسنجی به شما کمک میکند تا دریابید که مخاطبان شما چه کسانی هستند. و چگونه میتوانید به طور موثر با آنها ارتباط برقرار کنید.
-
گزارش برای مدیریت ارشد
بازخورد ارزشمندی که از انواع نظرسنجی به دست میآورید میتواند به گزارش مدیریت ارشد کمک کند. زیرا آنها میتوانند محرکها و معیارهای اصلی را در بخشهای مختلف مشخص کنند. دادههای کمی و کیفی، پایه و اساس دستیابی به اطلاعات باارزش محسوب میشوند.
-
دادهها را به مرور اندازه بگیرید
اطمینان حاصل کنید که بازخوردی که از انواع نظرسنجی دریافت میکنید به طور منظم انجام میشود و بهروز است. از نظرسنجیها برای برقراری ارتباط مجدد با مشتریان و اندازهگیری پیشرفت خود در بازههای زمانی منظم استفاده کنید. از آنچه که از بازخوردها به دست میآورید، استفاده و نتایج خود را با گذشت زمان مقایسه کنید. اینگونه در مییابید که پیشرفتتان چگونه بوده است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.