نظرسنجی مشتریان برای کسب و کارها

نظرسنجی مشتریان امروزه امری عادی به شمار می‌رود. پس از تماس پشتیبانی، شرکت‌ها از نظرات مشتریان خود اطلاع پیدا می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها ۹٪ افراد وقت می‌گذارند و به نظرسنجی‌های طولانی پاسخ می‌دهند و بیشتر افراد قبل از اتمام نظرسنجی آن را رها می‌کنند. شرکت‌ها همواره باید در نظر داشته باشند که تجربه مشتری را در نظرسنجی‌های خود اعمال کنند.

طبق گزارش مایکروسافت در سال ۲۰۱۹، ۸۹٪ از مصرف کنندگان تمایل دارند که شرکت‌ها از آ‌ن‌ها نظرسنجی مشتریان انجام دهند. چرا که این کار به آن‌ها نشان می‌دهد که شرکت مایل به گوش دادن و یادگیری است.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید ایجاد تعادل مناسب در تعداد نظرسنجی‌هایی است که ارسال می‌کنید. گارتنر گزارش داده است که ۸۰٪ شرکت‌هایی که به صورت سالانه رشد می‌کنند از نظرسنجی‌ مشتریان برای جمع آوری اطلاعات در مورد تجربیات آن‌ها استفاده می‌کنند. همه چیز وابسته به نحوه برخورد شما با نظرسنجی‌ها است. به نظرسنجی‌ها به عنوان فرصتی برای تعمیق روابط خود با مشتریان از طریق تجربیات معنی‌دار نگاه کنید.

نحوه ایجاد نظرسنجی مشتریان

طراحی نظرسنجی مشتریان به شما کمک می‌کند تا تصویر تجاری خود را به خوبی حفظ کنید.

  • هدف خود را به روشنی مشخص کنید

برای استفاده بیشتر از نظرسنجی‌ها، آنچه را که می خواهید از بازخوردها دریافت کنید را شناسایی نمایید. ابتدا نقطه تماس تجربه مشتری را که قصد بهبود آن را دارید، تعیین و روی یک مشکل واحد تمرکز کنید. این دیدگاه محدود به شما کمک می‌کند تا مثمرثمر باشید. جمع آوری و اجرای بازخورد در مورد چندین مسئله به طور همزمان بسیار دشوار است. روش اجرای نظرسنجی مشتریان را با هدف خود مطابقت دهید.

  • سوالات را کاملا واضح و بی‌طرفانه بنویسید

طبق مرکز تحقیقات پیو، کیفیت داده‌های نظرسنجی به میزان قابل توجهی به نحوه طراحی سوالات شما بستگی دارد. سوالات را به گونه‌ای مطرح کنید که مشتریان آن‌ها را به اشتباه برداشت نکنند و اگر ممکن است مشتری به چندین روش آن را بخواند، چینش سوال و نحوه بیان آن را تغییر دهید و کلماتی را انتخاب کنید که معنای مورد نظر سوال را بیان کنند.

  • ارسال نظرسنجی در کانال‌های مربوطه

نظرسنجی باید به وسیله یکی از آسان‌ترین راه‌های ارتباطی با مشتریان در دسترس آن‌ها قرار گیرد مثلا اگر محصولات دیجیتالی ارائه می‌کنید، می‌توانید به صورت خودکار پس از مدت زمان خاصی، درخواست بررسی را ایجاد نمایید.

  • سوالات نظرسنجی مشتریان کم و کوتاه باشد

۶۰% افراد می‌گویند که در یک نظرسنجی که بیش از ۱۰ دقیقه طول بکشد شرکت نخواهند کرد. بنابراین اگر می‌خواهید میزان پاسخگویی بالایی داشته باشید، نظرسنجی خود را با سوالات کوتاه و مختصر انجام دهید. تکمیل فرم نظرسنجی باید فقط چند دقیقه طول بکشد و می‌توانید مدت زمان تقریبی پاسخگویی به نظرسنجی مشتریان را در دعوتنامه یا صفحه آغازین آن بگنجانید.

  • پیشنهاد پاداش

با دادن انگیزه به مشتریان آن‌ها را برای تکمیل فرم نظرسنجی ترغیب کنید و این پاداش ممکن است به صورت نقدی، کارت هدیه یا یک هدیه فیزیکی مانند قلم و دفترچه باشد.

  • همیشه پیگیری کنید

از آنجا که افراد وقت می‌گذارند تا به نظرسنجی‌ها پاسخ دهند بعد از اتمام، تنها با ارسال یک ایمیل تشکر از آن‌ها قدردانی نکنید بلکه مشتریان را در جریان تغییرات ایجاد شده به وسیله نظرسنجی‌ها قرار دهید. بسیاری از شرکت‌های خارجی از جمله Zendesk گزارش‌های سه ماهه یا سالانه را منتشر می‌کنند و آموخته‌های حاصل از نظرسنجی مشتریان خود و تغییرات ایجاد شده را اعلام می‌کنند.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *