نظرسنجی

نظرسنجی در اینستاگرام

آیا می‌خواهید در صفحه اینستاگرام خود تعامل بیشتری با مخاطبان داشته باشید؟ آیا به دنبال راهی برای دریافت بازخورد واقعی از مخاطبان خود هستید؟ ایجاد نظرسنجی در استوری اینستاگرام می‌تواند راهی عالی برای جلب توجه مخاطبان و تعامل با آن‌ها باشد. هر روز دست‌کم ۵۰۰ میلیون استوری در اینستاگرام گذاشته می‌شود و این آمار آنقدر زیاد است که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت. بنابراین اگر از نظرسنجی‌های ارائه شده در استوری اینستاگرام استفاده نمی‌کنید، وقت آن است که آن‌ها را به کار بگیرید. چنانچه در استفاده از این نوع نظرسنجی‌ها تازه‌کار هستید، در این مقاله قصد داریم، نشان دهیم که چگونه می‌توان با به کار گرفتن استیکر نظرسنجی (Poll)، یک استوری جذاب ایجاد کرد.

نحوه افزودن نظرسنجی در استوری‌های اینستاگرام

به احتمال زیاد بیشتر شما مخاطبین چگونگی اضافه‌کردن نظرسنجی به استوری را بلدید؛ اگر این‌طور است، این‌بخش را نادیده بگیرید. پس از گرفتن عکس یا فیلم، نماد “نظرسنجی‌ها” را از قسمت برچسب‌ها که در گوشه سمت راست بالای صفحه شما قابل مشاهده است، انتخاب کنید.

  • برچسب “نظرسنجی” را روی پست خود قرار دهید.
  • در مرحله بعدی، می‌توانید سوالات خود را اضافه کنید و گزینه‌های نظرسنجی را برای خود سفارشی‌سازی کنید. علاوه بر این، می‌توانید شکلک‌هایی را نیز به آن اضافه کنید. به طور پیش فرض، گزینه‌ها “بله” و “خیر” هستند. اگرچه متن سوال محدودیت خاصی به لحاظ تعداد کلمات ندارد. اما برای گزینه‌ها تنها مجاز به استفاده از حداکثر ۲۲ کاراکتر هستید.
  • هنگامی که سوالات و پاسخ‌های خود را آماده کردید، می‌توانید نظرسنجی اینستاگرام را با دوستان و خانواده خود به‌اشتراک بگذارید.
  • به محض شروع رای‌گیری، می‌توانید نتایج را در زمان واقعی مشاهده کنید. برای بررسی نتایج، باید به استوری خود بروید و صفحه را به بالا بکشید. در آنجا می‌توانید گزینه‌های انتخابی کاربران را به همراه تعداد بازدیدهایی که به دست آورده‌اید، ببینید.
  • نظرسنجی شما در اینستاگرام فقط ۲۴ ساعت قابل مشاهده است. اگر می‌خواهید آن را برای مدت زمان بیشتری نگه دارید، می‌توانید آن را به Stories Highlight اضافه کنید. پیشنهاد می‌کنیم پس از پایان نظرسنجی، حتما نتیجه آن را نیز استوری کنید.

راه‌های خلاقانه استفاده از نظرسنجی‌ها در استوری‌های اینستاگرام

از زمانی که اینستاگرام ارائه نظرسنجی‌ها را معرفی کرد، برندها با استفاده از این ویژگی راه‌های خلاقانه‌ای را برای افزایش تعامل با کاربران خود به کار گرفته‌اند. بیایید نگاهی به برخی از روش‌های استفاده از انواع نظرسنجی‌ها در اینستاگرام بیندازیم.

  • بهترین محصولات خود را به نمایش بگذارید

این اولین قانون بازاریابی است. به جای این که فقط بهترین ویژگی‌های محصول خود را ذکر کنید، خود محصول و چگونگی استفاده از آن را نیز نمایش دهید. اینستاگرام به عنوان یک پلت فرم بسیار دیدنی، مکانی عالی برای نشان دادن آن چیزی است که می‌فروشید. به طور مثال رستوران‌ها، از این استراتژی برای نمایش تصاویر غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه خود و بررسی تمایل افراد برای سفارش هرکدام استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال کافی‌شاپ‌ها در استوری‌های خود از کاربران می‌پرسند، دسر ” کارامل” را دوست دارند یا “دسر شکلات ” را؟. آ‌ن‌ها مرتبا دو مورد از محبوب‌ترین غذاهای خود را در برابر یکدیگر قرار می‌دهند. درحقیقت آن‌ها بدون تبلیغ مستقیم، بهترین غذاهایی که ارائه می‌دهند را برجسته می‌کنند. چنین نظرسنجی‌هایی بسیار کارآمد هستند. زیرا خلاقانه، تعاملی و سرگرم‌کننده می‌باشند. اگر شما می‌خواهید محصول جدیدی را روانه بازار کنید، این روش می‌تواند مفید باشد.

  • با استفاده از نظرسنجی‌ها مسابقه طراحی کنید

خیلی ساده و فقط با طرح یک سوال می‌توانید کاربران را درگیر کنید. به عنوان مثال شرکت کاله این روش را به کار گرفته و از کاربران خود خواسته است که بگویند محبوب‌ترین طعم بستنی در جهان، وانیلی است یا شکلاتی.

  • از دنبال‌کنندگان خود بپرسید که آن‌ها چه می‌خواهند

درک نیازها و ذهنیت مشتریان برای موفقیت در هر استراتژی بازاریابی، ضروری است. اگرچه انجام تحقیق لازم است، اما گاهی بهتر است از دنبال‌کنندگان خود مستقیما بپرسید که آن‌ها چه می‌خواهند. این می‌تواند به شما کمک کند تصمیمات هوشمندانه‌تری در رابطه با توسعه محصول و بازار بگیرید. به عنوان مثال، می‌توانید از آن‌ها بخواهید که طعم بعدی شکلات شما را از میان دو گزینه انتخاب کنند. بنابراین در این حالت، نظرسنجی‌ها می‌توانند مفید باشند. زیرا به زمان کمی نیاز دارند. بعلاوه، این روش باعث می‌شود افراد احساس کنند که نظراتشان مهم است.

  • محتوای وب‌سایت خود را تبلیغ کنید

استفاده همزمان از استیکر نظرسنجی و قابلیت Swipe Up، عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. یکی از بهترین نمونه‌ها، پیج اینستاگرام whowhatwear  است که در یک نظرسنجی از فالورهایش خواسته است که حدس بزنند قیمت کل لباس‌هایی که Meghan Markle  در کمد لباس خود دارد چقدر است و در استوری بعدی نیز مخاطبان را برای مشاهده پاسخ صحیح، به بازدید از سایت دعوت کرده است. بنابراین این یک روش عالی برای بازگشت بازدید به وبلاگ یا وب‌سایت شماست.

  • سوالات سرگرم‌کننده بپرسید

لازم نیست در تمامی نظرسنجی‌ها، سوالات جدی بپرسید. گاهی می‌توانید از آن‌ها به صورت بی‌هدف استفاده کنید و تنها برای سرگرم‌ کردن فالورهایتان نظرسنجی را راه‌ بیاندازید. به عنوان مثال کمپانی تولید پوشاکFan Club Clothing  در یک نظرسنجی از فالورهای خود خواسته است که شخصیت نوستالژی موردعلاقه خود را انتخاب کنند. این دست از سوال‌ها نیاز چندانی به فکر کردن نداشته و بیشتر جنبه سرگرمی دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *