نشست خبری تببین گزارش نتایج ارزیابی خدمات پس از فروش ISQI

نشست خبری در خصوص گزارش نتایج ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با حضور قائم‌مقام مدیرعامل و معاونت فنی این شرکت و اصحاب رسانه، سه‌شنبه ۸ مردادماه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ISQI، هدف از این نشست تبیین گزارش نتایج ارزیابی خدمات پس از فروش برای اصحاب رسانه بود که طی آن سعید تاجیک ضمن مرور اجمالی گزارش مذکور، توضیحاتی در این خصوص ارائه نمود.
قائم مقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در ابتدای این نشست به تشریح مدل ارزیابی سیستم خدمات پس از فروش پرداخت و گفت: این ارزیابی، براساس قانون حمایت از مصرف‌کنندگان و مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۶ می‌باشد که آیین‌نامه اجرایی آن مصوبه هیات وزیران بوده و دستورالعمل و شرایط آن توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تصویب و آخرین اصلاحیه آن در سال ۹۵ انجام شده است. در این ارزیابی شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات پس از فروش، براساس ۴ شاخص “نظام مدیریتی شرکت خدمات پس از فروش”، “ارزیابی نمایندگی‌های مجاز”، “ارزیابی میزان رضایتمندی مشتریان” و “رضایت مدیران نمایندگی‌ها از عملکرد شرکت عرضه‌کننده خودرو” مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
وی وضعیت سیستم خدمات پس از فروش در سال ۹۷ را نسبت به سال گذشته رو به بهبود دانست و اظهار کرد: در سال ۹۷ با وجود فراز و نشیب‌های موجود در سیستم خدمات پس از فروش، به طور کلی امتیاز ثبت شده (از سقف ۱۰۰امتیاز) درخصوص این سیستم، از ۶۸.۲ (در سال ۹۶) به ۷۱ (در سال ۹۷) افزایش داشته که بیانگر انطباق بیشتر با الزامات قانون مصرف‌کننده و رشد امتیاز نسبت به سال گذشته می‌باشد که با این وجود هنوز تا حد مطلوب فاصله دارد.
سعید تاجیک درخصوص نوسان امتیازات کیفیت خدمات پس از فروش طی سالهای گذشته بیان کرد: کیفیت خدمات پس از فروش براساس الزامات قانون حمایت از مصرف‌کنندگان مورد ارزیابی قرار‌ می‌گیرد که در سالهای پیش، پس از بازنگری و سختگیری‌های ناشی از آن، منجر به افت مقطعی در امتیازات شرکت‌ها شده و به مرور زمان به بواسطه انطباق عملکرد آنها با دستورالعمل‌های جدید، به روند اصلی بازمی‌گردد. همچنین انتظار می‌رود این دستورالعمل در سال ۹۸ نیز مورد تحلیل و بازنگری قرار گیرد.
در ادامه این نشست پس از تحلیل گزارش نتایج ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ، مسوولین این شرکت به پرسش‌های ارائه شده توسط اصحاب رسانه، پاسخ دادند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *