تحقیقات بازار میتواند فرایندی پرهزینه و زمانبر باشد. امروزه افراد زیادی از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. همین عامل سبب شده تا بسیاری از کسب و کارها به عنوان ابزاری مقرون به صرفه برای کسب بینش در مورد مشتریان، بازار، شکل ظاهری برند و سایر جنبههای مهم تحقیقات بازار، به رسانههای اجتماعی روی بیاورند. کلید استفاده از رسانههای اجتماعی برای تحقیقات بازار، درک مزایا و ایجاد یک برنامه تحقیقاتی مناسب است.
-
برای کسب بینش در زمان واقعی، روندها را با رسانههای اجتماعی دنبال کنید
بیشتر سیستم عاملهای رسانههای اجتماعی روشهای بیشماری را برای تجزیه و تحلیل روند و انجام تحقیقات بازار ارائه میدهند. با جستجویی ساده در زمینههای مختلف و آگاهی از اصطلاحات پرطرفدار، میتوانید از روندهای در حال ظهور آگاهی پیدا کنید. همچنین در مورد نیاز مشتریان در زمانهای مختلف نیز میتوانید اطلاعات کسب کنید. یک نمونه از این موارد انجام جستجوی هشتگ در توییتر یا اینستاگرام است. با تنظیم چند جستجو با هشتگهای مربوط به برند، صنعت یا محصول خود، میتوانید در مورد روند بازار و نحوه پاسخگویی رقبا به نیاز مشتریان اطلاعات به دست آورید.
-
زبان مخاطبان خود را بیاموزید
با تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در شبکههای اجتماعی در مورد محصول یا خدمات خود، میتوانید یاد بگیرید که مشتری از چه عواملی برای تعیین ارزش و همچنین صحبت در مورد محصول، خدمات یا برند شما استفاده میکند. با استفاده از این عوامل و اصطلاحات در بازاریابی خود میتوانید مستقیما با مصرف کنندگان صحبت کنید. بعلاوه اثربخشی تلاشهای بازاریابی خود را بهبود ببخشید. با ایجاد تعاریف مشتری مداری، کیفیت و سایر اصطلاحات مهم میتوانید به برندسازی یا ایجاد تصویر محصول کمک کنید.
-
برای تحقیق سریع از جنبههای زمان واقعی در رسانههای اجتماعی استفاده کنید
روشهای سنتی تحقیقات بازار، مانند نظرسنجیها برای برنامهریزی، شکلگیری و اجرا میتوانند ماهها طول بکشند. اما با استفاده از شبکههای اجتماعی میتوان تحقیقات بازار را در عرض چند دقیقه یا چند ساعت انجام داد.
-
از رسانههای اجتماعی برای گسترش دامنه تحقیقات بازار خود استفاده کنید
رسانههای اجتماعی امروزه بیشترین کاربرد را درمیان شرکتها و مشتریان دارند. بررسیها نشان میدهد که تقریبا ۸۰ درصد از افرادی که به اینترنت دسترسی دارند از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند. همچنین شبکههای اجتماعی امکان دسترسی به حجم زیادی از مشتریان برای انجام تحقیقات بازار را برای شما فراهم میکنند. بعلاوه ماهیت و دسترسی آسان به رسانههای اجتماعی نیز به ارتقا تعامل و مشارکت کاربران کمک میکند. این امر شانس به دست آوردن دادههای مفید و دقیق از تلاشهای شما را بهبود میبخشد.
رسانههای اجتماعی موجب کاهش هزینهها، دسترسی به اطلاعات در زمان واقعی، توانایی کشف روندهای پنهان و بهبود رویکرد بازاریابی میشوند. همچنین روشهای قدرتمندی را برای بهینه سازی تلاشهای تحقیقات بازار در هر کسب و کاری را ارائه میدهند. از همه مهمتر، تحقیقات بازار با استفاده از رسانههای اجتماعی موجب افزایش تعامل شما با مشتریان و بازار میشود.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.