مردم ایران درخصوص تولیدات داخلی بخش لوازمخانگی چه نظری دارند (بخش دوم)
پیرو نظرسنجی حضوری که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه لوازم خانگی از ۶۱۴نفر (متشکل از ۷۰درصد خانم و ۳۰درصد آقا) با اکثریت رده سنی ۲۸ تا ۳۶ انجام داده بود، موضوعات دیگری نیز مورد پرسش قرار داده شد که طی آن میزان رضایت کلی مشتریان از کالاهای ایرانی و برندهای برتر این حوزه از دیدگاه پاسخدهندگان مورد بررسی قرار گرفت.
موضوع مهمی که هر تولیدکننده و شرکت عرضهکننده خدمات پس از فروش در راستای رونق تولید و جذب مشتری باید مد نظر داشته باشد، ارائه محصول با کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب میباشد که با اندازهگیری میزان رضایت مشتریان در این دو شاخص میتوان به وضعیت کنونی خود پی برده و فاصلهی باقی مانده تا هدف نهایی را محاسبه نمایند.
باتوجه به نظرات ثبت شده میتوان به این مهم پی برد که اکثر پاسخدهندگان در هر دو شاخص کیفیت و خدمات پس از فروش محصولات لوازمخانگی داخلی، رضایت متوسط و یا زیاد را داشتهاند و براساس سایر گزینههای انتخاب شده، رضایت از شاخص کیفیت محصولات با تفاوتی ناچیز، از خدمات پس از فروش آن پیشی گرفته است.
![]() |
![]() |
محبوبترین برند محصولات لوازمخانگی داخلی کدام است؟
در این پرسش میتوان پی برد که کدام یک از تولیدکنندگان لوازم خانگی در دستههای مختلف توانستهاند نظر و توجه مشتریان را به خود جلب کنند.
طبق آمار بدست آمده محصولات ساخت داخل با برند الجی (در حوزههای لوازم خانگی حجیمبرقی و صوتیوتصویری)، پارسخزر (در حوزه لوازمخانگی کوچک)، شرکت ساران (محصولات تهویه مطبوع)، اخوان (در دسته لوازم گازسوز) و قهرمان (در حوزه شیرآلات بهداشتی) بهعنوان محبوبترین برندهای لوازمخانگی از سوی شرکتکنندگان این نظرسنجی شناخته شدند.
در پایان، میزان جذابیت رتبهبندی شرکتهای لوازمخانگی داخلی از مناظر کیفیت محصول و خدمات پس از فروش، برای ۴۳درصد پاسخدهندگان در سطح متوسط بوده و پس از آن ۲۷درصد زیاد و ۱۲ درصد خیلی زیاد میباشد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.