رتبه الکسا

هر کسب و کاری می‌داند که رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو بسیار ضروری است، رتبه الکسا به عنوان یکی از این رتبه بندی ها می باشد. اگر شما در موتور جستجو یافت نشوید، پیدا کردن مشتریان برای شما کار آسانی نخواهد بود. در فضای آنلاین ابزارهایی ارائه شده است که امکان رتبه‌بندی شرکت‌ها و مقایسه آن‌ها با رقبا را فراهم کرده است. یکی از این ابزارها، الکسا است که به شرکت آمازون تعلق دارد. احتمالا شما هم با این قضیه برخورد کرده‌اید که یکی از دغدغه کسب و کارها رتبه آن‌ها در الکسا می‌باشد. به همین منظور قصد داریم در این محتوا در مورد الکسا صحبت کنیم.

تاریخچه الکسا

الکسا یک شرکت تجزیه و تحلیل ترافیک وب آمریکایی است که در سانفرانسیسکو مستقر بوده و متعلق به آمازون است. الکسا به عنوان یک شرکت مستقل در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد و توسط آمازون در سال ۱۹۹۹ با قیمت ۲۵۰ میلیون دلار سهام خریداری شد.

رنک الکسا چیست؟

Alexa به زبان ساده، میزان محبوبیت یک وب سایت را اندازه‌گیری کرده و براساس آن رتبه‌بندی می‌کند. رتبه یک الکسا، محبوب‌ترین است. Alexa Rank نحوه عملکرد یک وب سایت را نسبت به سایر سایت‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از کسب و کارها آن را به عنوان یک شاخص عملکردی برای محک زدن و تجزیه و تحلیل در نظر می‌گیرند. الکسا رتبه وب‌سایت‌ها را بر‌اساس تعداد بازدیدکنندگان و متوسط تعداد صفحاتی که هر نفر در سایت بازدید کرده محاسبه می‌کند.

رتبه الکسا از این نظر مهم است که داده‌هایی را در رابطه با نحوه ترافیک و مشارکت در اختیار شما قرار می‌دهد. این داده‌ها به شما امکان می‌دهد تا درک بهتری از سایت خود داشته باشید. همچنین به شما در خلق ایده برای بهبود محبوبیت کمک می‌کند. دانستن رتبه الکسا برای شروع فعالیت یک وب‌سایت بسیار مهم است.

رتبه بندی الکسا خوب چیست؟

الکسا وب سایت‌ها را از شماره ۱ تا به ظاهر بی‌نهایت رده‌بندی می‌کند. در سال ۲۰۲۰، حدود ۱.۵ میلیارد وب‌سایت وجود دارد که می‌توانند توسط الگوریتم الکسا رتبه‌بندی شوند. گوگل، شماره یک وب سایت در جهان را با توجه به رتبه بندی الکسا دارد. مرور صفحات برتر رقبا و مشاهده میزان ترافیک ایجاد شده می‌تواند شما را در جهت صحیح هدایت کند. البته در گزارش الکسا پارامترهای دیگری مانند نرخ خروج و متوسط مدت زمان حضور در سایت هم بیان می‌شود. اما این پارامترها در محاسبه‌ رتبه سایت‌‌ها در نظر گرفته نمی‌شوند.

چگونگی بررسی رتبه الکسا

آیا می‌خواهید بدانید که رتبه الکسا شما چند است؟ خیلی ساده است. از ابزار Alexa Rank Analysis بازدید کرده و اطلاعات شرکت خود را وارد کنید. در عرض چند ثانیه الکسا اطلاعات جالبی در مورد شرکت به شما ارائه می‌دهد. این داده‌ها شامل موارد زیر است:

  • برترین کلمات کلیدی که برای آن‌ها رتبه‌بندی شده‌اید.
  • سایت‌های مشابه و جایگاه آن‌ها در کلمات کلیدی مختلف
  • پیشنهاد کلمات کلیدی
  • معیارهای مقایسه برای تجزیه و تحلیل رقابتی

با تکنیک‌های مربوط به SEO و محتوای جذاب در سایت، رتبه الکسا افزایش می‌یابد. تاثیری که رتبه الکسا بر SEO دارد این است که شما می‌توانید بینش‌های ارزشمندی درباره وب سایت خود پیدا کنید و از آن‌ها برای بهبود رتبه‌بندی SEO خود استفاده کنید. برخی از امکانات موجود در سایت الکسا پولی هستند که در صورت پرداخت، به شما امکان دسترسی به گزارش‌های کامل و همچنین ابزارهای ممیزی سئو را می‌دهد.

چگونه می‌توان رتبه الکسا را ​​در سال ۲۰۲۰ بهبود بخشید؟

 

  • انتشار محتوای با کیفیت

محتوا یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده برای رتبه‌بندی است. وقتی محتوای موضوعی و مفیدی را در سایت خود منتشر می‌کنید، کاربران تمایل بیشتری به مطالعه آن دارند. این موجب افزایش اعتماد، تعداد بازدیدکنندگان و کاربران در سایت می‌شود. همچنین، اگر برای مخاطب شما آموزنده و با ارزش باشد، تمایل آن‌ها برای تعامل و به اشتراک گذاشتن آن با سایر افراد بیشتر می‌شود.

  • بک لینک

هرچه وب سایت لینک‌های ورودی بیشتری داشته باشد، در نظر موتورهای جستجو اعتبار آن بالاتر است. نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که سایت‌های با کیفیت باید به شما لینک بدهند.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *