ابزارهای تحقیقات بازار

بهترین ابزارهای تحقیقات بازار

ابزارهای تحقیقات بازار از جمله مهمترین تجهیزات در بازاریابی و تعیین استراتژی محسوب می‌شوند. از طرفی تنوع گزینه‌ها می‌تواند شما را در این فکر فرو ببرد که کدام ابزار تحقیقاتی برای تجارت شما بهتر است. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم که کار را برای شما آسان کنیم و برخی از ابزارهایی که متخصصان در این زمینه از آن‌ها استفاده می‌کنند را به شما معرفی کنیم. آیا آماده استفاده از ابزارهای جدید برای بهبود بخشیدن به تلاش‌های بازاریابی خود هستید؟ پس با ما همراه باشید.

تحقیقات بازار چیست؟

تحقیقات بازار فرایند جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های کمی و کیفی در مورد کاربران موردنظر شماست تا بدانید آن‌ها چه کسانی هستند و ترجیحات و انتظاراتشان از محصولات شما چیست. نحوه انجام تحقیقات بازار و مزایای آن بستگی به هدف شما از این تحقیق دارد. به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد محصول جدید در یک صنعت هستید، تحقیقات بازار به شما کمک می‌کند تا تقاضا و نیاز کاربران هدف خود را کشف کنید. با داشتن این اطلاعات، می‌توانید محصولی را ایجاد کنید که متقاضی در بازار داشته باشد و کاربران بگویند “این محصولی است که به دنبال آن بودم”.

به طور مشابه، اگر محصول شما در حال حاضر در بازار موجود است، تحقیقات بازار می‌تواند به شما کمک کند تا عمیق‌تر با مخاطبان خود آشنا شوید. داشتن اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبانتان به شما کمک می‌کند، یک استراتژی بازاریابی مرتبط با مخاطبان ایجاد کرده و کمپین‌های بازاریابی را اجرا کنید که بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و در جذب مخاطبان هدف خود موثرتر عمل کنید. به طور خلاصه، تحقیقات بازار به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات دقیقی از مشخصات، نیازها و علایق بازار هدف خود داشته باشید.

هزینه تحقیقات بازار چقدر است؟

طبق نظرسنجی‌های انجام شده، تقریبا ۳۱ درصد از شرکت‌ها معمولا کمتر از ۵۰۰ دلار برای تحقیقات بازار هزینه کرده و نزدیک به ۲۸% از شرکت‌ها، بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار هزینه می‌کنند. علاوه بر این، حدود ۱۸ درصد از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار برای تحقیقات بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند.

ابزارهای تحقیقات بازار

۱۱ تا از بهترین ابزارهای تحقیقات بازار

لیست ابزارهای تحقیقات بازار که کارشناسان استفاده می‌کنند عبارتند از:

  1. Qualtrics
  2. Google Analytics
  3. Google Trends
  4. Typeform
  5. SEMrush
  6. Ahrefs
  7. SimilarWeb
  8. LeadQuizzes
  9. Google Keywords Tool
  10. Living Facts
  11. Questback

 

۱. Qualtrics

ویژگی برجسته: ویژگی‌های گزارش دهی قابل توجه و طراحی عالی پرسشنامه.

اولین مورد در لیست ابزارهای تحقیقات بازار، Qualtrics است که برای تحقیقات اولیه بازار، به کار می‌رود. ویژگی‌های طراحی پرسشنامه در مقایسه با سایر ابزارهای نظرسنجی بسیار پیشرفته‌تر است و ویژگی‌های گزارش به شما این امکان را می‌دهد تا قوانین مفصلی را برای فیلتر و سفارشی‌سازی نتایج به روش دلخواه تنظیم کنید. ” برای تکمیل این امر، تیم پشتیبانی Qualtrics خدمات عالی به مشتریان ارائه می‌دهد.

۲. Google Analytics

ویژگی برجسته: بینش مخاطب را در زمان واقعی ثبت می‌کند.

تعدادی از متخصصان؛ Google Analytics را برای تحقیقات بازار، به ویژه برای درک این که بازدیدکنندگان شما از کجا آمده‌اند و چگونه با کسب و کار شما (رفتار بازدیدکنندگان سایت) تعامل دارند، توصیه می‌کنند. بخش مربوط به مخاطبان، به شما این امکان را می‌دهد تا از رفتارها و علایق مخاطبان خود مطلع شوید و براساس آن بتوانید برای آن‌ها محتوا تولید کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا مسیری را که محتوا باید در دراز مدت طی کند را درک کنید و می‌توانید براساس آن استراتژی کوتاه مدت برای ارائه بیشتر مطالب مورد علاقه مخاطبانتان را تنظیم کنید.

ابزارهای تحقیقات بازار

۳. Google Trends

ویژگی برجسته: نگاهی عمیق به روندهای بازار.

یک ابزار عالی برای تحقیق در مورد روندها است. این ابزار تحقیقات بازار با ردیابی حجم جستجو در یک محصول یا خدمت خاص در طول زمان و بر اساس مکان، تصویری از آنچه مردم در وب به دنبال آن هستند ارائه می‌دهد. سوالات و موضوعات مشابه جستجوی افراد، به شناسایی الگوها و تعیین اصطلاحاتی که کاربران معمولا استفاده می‌کنند، بینش می‌دهد.

۴. Typeform

ویژگی برجسته: استفاده آسان و تجسم داده عالی.

یکی از جنبه‌های مهم تحقیقات بازاریابی، شناخت مخاطبان و مشکلات آنهاست. برای این منظور، صحبت و نظرسنجی از آن‌ها به شما در این زمینه کمک می‌کند. از Typeform می‌توان برای ارسال نظرسنجی استفاده کرد. این ابزار تحقیقات بازاریابی همچنین داده‌ها را مجسم کرده و درنتیجه تفسیر آن آسان می‌شود. بعلاوه امکان پاسخگویی باز، برای داده‌های کیفی را نیز فراهم می‌کند.

۵. SEMrush

ویژگی برجسته: مرور سریع موقعیت رقبا و هزینه‌های بازاریابی.

این یکی دیگر از ابزارهای تحقیقات بازار است که برای شناسایی روندهای بازاریابی بر اساس نحوه استفاده از کلمات کلیدی در بازار استفاده می‌شود. با بررسی یک روند برای یک کلمه کلیدی نسبت به شرکت یا مشتریان خود، می‌توانید به سرعت در آن زمینه محتوا تولید کرده و برای آن کلمه کلیدی رقابت کنید. همچنین SEMRush در به دست آوردن بینش برای کسب و کار بسیار مفید است.

۶. Ahrefs

ویژگی برجسته: کسب بینش در مورد رتبه بندی رقبا.

آن‌ها داده‌های موتورهای جستجو را در میان بازیگران برتر صنعت ارائه می‌دهند و بینش استراتژیک را در مورد آنچه بازار هدف شما به صورت آنلاین به دنبال آن است برای شما فراهم کرده و به شما در تنظیم آنچه محصول شما ارائه می‌دهد، کمک می‌کند. آن‌ها همچنین اطلاعاتی را در مورد عملکرد خوب رقبا در موتورهای جستجو به شما ارائه می‌دهند و می‌توانید به کلمات کلیدی که مخاطبان شما برای یافتن خدمات در صنعت استفاده می‌کنند، دسترسی پیدا کنید.

ابزارهای تحقیقات بازار

۷. SimilarWeb

ویژگی برجسته: مرور سریع حضور آنلاین رقبا.

در مرحله بعد، ما SimilarWeb را در میان بهترین ابزارهای تحقیقات بازار قرار داده‌ایم. اطلاعاتی که این ابزار در اختیار شما قرار می‌دهد، به شما در مورد ترافیک وب سایت رقبا، منابع ارجاع و موارد دیگر کمک می‌کند. درحقیقت، این اطلاعات کاملترین الگوهای مرور اینترنت را برای همه وب سایت‌ها دارد و شامل ترافیک از همه کانال‌ها، بر اساس جغرافیا و دستگاه‌های مورد استفاده مخاطبان و معیارهای مفید مانند مدت زمان بازدید است.

۸. LeadQuizzes

ویژگی برجسته: تجسم عالی داده‌ها.

استفاده از آزمون‌ها و نظرسنجی‌های بصری به ما اجازه می‌دهد تا مخاطبین را بر اساس پاسخ‌ها به گروه‌های مختلف مشتریان تقسیم کنیم.

۹. Google Keywords Tool

ویژگی برجسته: فیلترهای متعدد و تحقیقات عمیق در زمینه کلمات کلیدی.

این یک برنامه عالی برای شناسایی مواردی است که مشتریان احتمالی در اینترنت برای جستجوی کالاها و خدمات خاصی سرچ می‌کنند. می‌توانید از این برنامه برای استراتژی SEO خود، به ویژه نوشتن مقالات وبلاگ، استفاده کنید. این امر همچنین منجر به رشد قابل توجه شرکت و سود می‌شود.

۱۰. Living Facts

ویژگی برجسته: بینش عمیق و کامل.

از Living Facts به عنوان یکی از بهترین ابزارهای تحقیقاتی بازار یاد می‌کنند که یک ابزار تحقیقاتی رایگان است و اطلاعات جمعیتی مشتریان، روندهای جامعه و سایر داده‌های متمرکز بر مخاطبان را پوشش می‌دهد و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا مشتریان خود را بهتر مورد هدف قرار دهند.

۱۱. Questback

ویژگی برجسته: کاربر پسند بودن و دسترسی راحت آن.

Questback یکی از بهترین و موثرترین ابزارهای تحقیقات بازار است. راحت‌ترین صفحه نمایش را دارد که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید تحقیقات عمیقی انجام دهید، شبکه‌های اجتماعی را به راحتی مدیریت کنید، بازخورد کارآمد ارائه دهید و اطلاعات را به سرعت ردیابی کنید. از آنجا که کاربرپسند است حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. علاوه بر این، اطلاعات ارائه شده به راحتی قابل درک است و Questback به پر کردن شکاف بین شرکت و بازار هدف و نحوه مدیریت حساب‌های شرکت و این که چگونه می‌توانید داده‌های مرتبط را برای اطلاعات بیشتر جستجو کنید، کمک می‌کند. با تجزیه و تحلیل اطلاعات این برنامه می‌توانید، آنچه را که مخاطبان دوست دارند یا ندارند را کنترل کنید، همچنین می‌توانید سایت خود را با دیگران مقایسه کرده و در صورت نیاز بهبود دهید.

به طور خلاصه، ابزارهای تحقیقات بازار، درک مخاطبان، آنچه که آن‌ها به دنبال آن هستند و ترجیحاتشان را برای شما آسان می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از این ابزار استراتژی بازاریابی رقبای خود را مرور کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *