با بررسی سهم بازار خودروهای موجود در دسته های قیمتی شش گانه در سال ۹۵ و مقایسه آن با تنوع خودروهای موجود در همان دسته قیمتی، به یافته های زیر می توان اشاره نمود:

۱- با وجود سهم نزدیک به ۳۰ درصدی خودروهای زیر ۲۵ میلیون تومان، تنوع محصولات در این دسته محدود به خودروی تیبا صندوق دار و سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۱۱ می شود.

۲- دسته قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان از تنوع قابل قبولی از جهت خودروهای ساخت و مونتاژ داخل و وارداتی برخوردار است.

۳- دسته قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان که تا چند سال گذشته تنوع چندانی نداشت، در دو سال گذشته با حضور خودروهای وارداتی و مونتاژ داخل متنوع چینی حدود ۵٫۸% درصد از سهم بازار را به خود جذب کرده است. ساندرو استپ وی تنها خودروی غیر چینی این دسته است.

۴- در دسته قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان جایی است که تنوع نسبتا مناسبی از جهت کشور سازنده، نوع شاسی، نوع گیربکس و. .. در اختیار مشتریان قرار گرفته است. تنوع شرایط فروش می تواند سهم بازار این دسته از خودروها را در ارزیابی های آتی افزایش دهد.

۵- خلا بعدی بازار خودروهای صفر در ایران در دسته قیمتی ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان جای گرفته است. جایی که تنها ۷ خودرو در آن خودنمایی می کنند.

۶- تنوع نسبتا بالای خودروها در دسته قیمتی بالای ۱۲۵ میلیون تومان فقط برای کسب ۱٫۶% از سهم فروش خودرو در بازار ایران

۷- بیش از ۹۷% از خودروهای عرضه شده در بازار ایران در سال ۹۵ زیر ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رسیده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *