ارزیابی خدمات پس از فروش ماشین‌آلات

ارزیابی خدمات پس از فروش ماشین‌ آلات

بررسی شرکت‌های عرضه‌کننده ماشین‌آلات راهسازی، معدنی و ساختمانی و ارزیابی خدمات پس از فروش ماشین‌آلات از سال ۱۳۸۸ بر اساس قانون حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و آئین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در بخش ماشین­های راه­سازی، کشاورزی و تجهیزات وابسته در دستور کار قرار گرفت که این ارزیابی‌ها بنا به درخواست شرکت‌های واردکننده ماشین‌آلات یا شرکت‌هایی که خواستار تمدید گواهی فعالیت نمایندگی شرکت‌های طرف خارجی خود بودند انجام می‌گرفت، ولیکن به جهت عدم وجود دستورالعمل مدون این شرکت‌ها ارزیابی ادواری نشده و همچنین رتبه‌بندی نمی‌شدند.

از ابتدای سال  ۱۳۹۴ با هدف نظارت بر شرکت‌های عرضه‌کننده و ارزیابی خدمات پس از فروش ماشین‌آلات و برابر دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت ماشین‌آلات ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت‌های عرضه‌کننده به صورت ادواری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

ارزیابی شرکت‌ها شامل موارد ذیل می‌باشد:

 

  • ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش کلیه شرکت‌های عرضه‌کننده ماشین آلات (اعم از تولیدکننده و واردکننده)
  • ارزیابی نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده ماشین‌آلات
  • نظرسنجی از کلیه مشتریان خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده ماشین‌آلات
  • ارائه مجوز خدمات پس از فروش جهت شرکت‌های متقاضی ثبت و تمدید مجوز واردات ماشین‌آلات

با توجه به الزام وزارت صنعت، معدن و تجارت کلیه شرکت‌های متقاضی واردات ماشین‌آلات می‌بایست جهت بررسی کفایت خدمات پس از فروش مورد ارزیابی قرار گیرند که شرکت ISQI به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجرای این فرآیند را بر عهده دارد.

رویه اجرایی انجام خدمت شرکت های متقاضی واردات در حوزه ماشین آلات:

 

 

مسئول مربوطه: محمد حسین شهریار

تلفن تماس : ۴۳۹۰۴۱۲۲

مسئول مربوطه: عباس هاشمی

تلفن تماس : ۴۳۹۰۴۱۲