•  
    • بیشترین سوالات پرسیده شده

      در چه مواردی نیاز به دریافت تاییدیه بازرسی کالا در مبدا وجود دارد؟

      گواهینامه بازرسی کالا در مبداء به دو صورت PSI و COI صادر می شود. به این صورت که برای کالاهایی که بنا به الزامات بانکی و شرایط نقل و انتقال ارز و مبادله اسناد نیاز به بازرسی پیش از حمل وجود دارد، بازرسی PSI انجام شده و گواهینامه بازرسی پیش از حمل صادر می گردد. در حالت دوم برای کالاهایی که در دامنه شمول استانداردهای اجباری می باشند ( یعنی اینکه جهت ورود به کشور میبایست با یکی از استانداردهای بین المللی انطباق داشته باشند ) بازرسی، نمونه برداری و آزمون انجام شده و در صورت انطباق نتایج آزمون با استاندارد مرتبط با ساخت کالا، گواهینامه COI صادر می گردد.

      شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مجوز بازرسی در مبدا در چه دامنه‌ای ای را دارا می‌باشد؟

      شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دارای پروانه عام بازرسی کالا بوده و کلیه کالا های وارداتی و صادراتی از جمله مواد غذایی، تجهیزات مکانیکی، صنایع خودرو، مواد مصرفی، تجهیزات صنعتی، تجهیزات معدنی و نفت و پتروشیمی را بازرسی می نماید.

      شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بازرسی کالا در مبدا را در کدام کشورها انجام می‌دهد؟

      شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با در اختیار داشتن شعب و نمایندگی های گسترده و بازرسان امین و مجرب در کلیه کشورهای دنیا آماده خدمت رسانی و انجام امور بازرسی کالا می باشد.

      مدارک لازم جهت اخذ تاییدیه خدمات پس از فروش شرکت های وارد کننده خودرو چیست؟

      مدارک لازم به منظور اخذ تاییدیه خدمات پس از فروش عبارتند از: قرارداد با شرکت مادر کتابچه های راهنمای تعمیرات (Repair Manual) مستندات مربوط با آموزش فنی پرسنل تعمیراتی مستندات مربوط به تامین قطعات یدکی مستندات مربوط به تهیه و تامین ابزارهای مخصوص و دستگاه عیب یاب ایجاد پایگاه تعمیراتی جهت ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای تحت مسئولیت تدوین دستورالعمل های مرتبط با شبکه نمایندگی های مجاز

      نحوه اخذ تاییدیه خدمات پس از فروش به منظور واردات خودرو چگونه است؟

      شرکت های متقاضی واردات خودرو به منظور اخذ تاییدیه خدمات پس از فروش می بایست درخواست مکتوب خود را به واحد مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با ذکر برند و مدل محصولات اعلام دارند.

      معمولا مدت زمان متداول جهت اخذ تاییدیه بازرسی در مبدا چند روز می‌باشد؟

      مدت زمان انجام بازرسی کالا در مبداء پس از تکمیل مدارک و ارسال فایل به شعب بازرسی خارج از کشور، بین 24 تا 48 ساعت کاری می باشد. ولی ذکر این نکته ضروریست که در پاره ای از موارد علیرغم آمادگی کامل بازرس جهت انجام فرآیند بازرسی هنوز کالا از سوی فروشنده آماده نشده است و همچنین در پاره از موارد فرآیند آزمون قطع در آزمایشگاه زمانبر بوده که از اختیار شرکت بازرسی خارج می باشد. اما در حالت کلی این فرآیند در داخل شرکت بین یک تا دو روز کاری زمان می برد.

      به عنوان یک وارد کننده گردش کار بهره گیری از خدمات بازرسی کالا در مبدا چه می‌باشد؟

      متقاضیان بازرسی کالا ابتدا میبایست درخواست خود را به همراه دامنه بازرسی درخواستی به صورت ایمیل و یا فکس و یا مراجعه حضوری به شرکت ارائه نمایند. پس از بررسی اولیه اسناد و انطباق استاندارد ارائه شده برای کالا با استاندارد های بین المللی مورد تایید، هزینه بازرسی به کارفرما اعلام می گردد. پس از توافق در ارتباط با حق الزحمه بازرسی، شماره فایل انحصاری به درخواست موجود اختصاص یافته و جهت انجام فرایند بازرسی به یکی از شعب خارج از کشور ارسال می گردد. شعبه نیز بلافاصله با فروشنده کالا ارتباط برقرار کرده و هماهنگی های لازم در ارتباط با بازرسی صورت می پذیرد. پس از انجام بازرسی کالا و با توجه به نتایج بازرسی، آزمون و درخواست اولیه متقاضی، گواهینامه PSI و یا COI صادر می گردد.

      نحوه ارتباط با شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به منظور ارائه اطلاعات و اخذ تاییدیه خدمات پس از فروش از چه طریق می باشد؟

      متقاضیان واردات خودرو جهت اخذ تاییدیه خدمات پس از فروش می توانند از طریق راههای ارتباطی ذیل با شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در تماس باشند: آقای فخیمی تلفن: 43904325 پست الکترونیک: p.fakhimi@isqi.co.ir

      مدت زمان اجرای فرآیند ارزیابی و کسب تاییدیه خدمات پس از فروش شرکت های وارد کننده چقدر می باشد؟

      در صورت تکمیل مدارک فوق الذکر پس از انجام ارزیابی از سیستم خدمات پس از فروش ظرف مدت کمتر از 5 روز امکان ارائه تاییدیه خدمات پس از فروش وجود خواهد داشت.

      آیا شرکت های متقاضی واردات در بدو فرآیند اخذ تاییدیه خدمات پس از فروش نیاز به تعمیرگاه خدمات دارند؟

      بله- جهت اخذ تاییدیه خدمات پس از فروش در بدو امر می بایست یک پایگاه تعمیراتی به منظور ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای تحت پوشش از طرف شرکت متقاضی واردات معرفی گردد.

      نحوه پیگیری امور پس از اخذ تاییدیه خدمات پس از فروش چگونه است؟

      پس از اخذ تاییدیه خدمات پس از فروش مراتب از طریق دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارائه شماره و مشخصات نامه مربوطه قابل پیگیری می باشد.

پورتال سامان
کلیه حقوق متعلق به شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران می باشد.
مجری : پورتال سامان