• پس از 2 سال متوالی کاهش رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری

      مشتریان در سال 92 ثبات کیفیت خودروها را تجربه کردند

      مشتریان در سال 92 ثبات کیفیت خودروها را تجربه کردند

      نتایج اندازه گیری رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری برای یازدهمین دوره متوالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) در حالی انتشار یافت که خودروی پورشه کاین بالاترین میزان رضایت مشتریان از کیفیت محصول از آن خود نمود.

      بر اساس این گزارش، طی مصاحبه ای که با 27 هزار و 589 نفر از خریداران 49 خودروی سواری از 13 شرکت عرضه کننده خودرو در شش ماهه دوم 1392 انجام شد، مشخص گردیدکه رضایتمندی مشتریان در شش ماهه دوم این سال در مقایسه با شش ماهه اول آن تغییر محسوسی نداشته است.

      در این گزارش، میزان رضایت مشتریان از خودروهای سواری بر اساس شش دسته ی قیمتی (طبق آخرین قیمت های ارائه شده از سوی شرکت های عرضه کننده خودرو) تقسیم بندی شده است. بر این اساس در رده قیمتی کمتر از 20 میلیون تومان که شامل خودروهای پراید می شود، پراید 131 بیشترین میزان رضایت مشتریان و پراید 141 کمترین میزان رضایت را از آن خود کرده است.
      همچنین در رده قیمتی خودروهای 20 تا  40 میلیون تومان که بیش از 58% سهم بازار را از آن خود کرده است، خودروی پارس تندر تولیدی در شرکت پارس خودرو بالاترین عدد رضایت مشتریان و خودروی تیبا پایین ترین رتبه را در میان خودروهای این دسته کسب نموده اند.


      اندازه گیری رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری در شش ماهه دوم سال 1392 حاکی از آن است که بین خودروهای بازه قیمتی 40 تا60 میلیون تومان تندر 90 اتوماتیک ایران خودرو، بین خودروهای بازه قیمتی 60 تا 80 میلیون تومان کیا پیکانتو و بین خودروهای 80 تا 100 میلیون تومان هیوندا اکسنت بیش از سایر خودروهای هم رده خود در جلب نظر مشتریان موفق بوده اند.
      در میان 17 خودروی سواری لوکس رده قیمتی بالای 100 میلیون تومان که در این دوره مورد بررسی قرار گرفته است، نیز پورشه کاین و میتسوبیشی ASX به ترتیب دارای بالاترین و پایین ترین شاخص رضایت مشتریان از کیفیت خودرو می باشند.
      همچنین از نظر شاخص رضایت مشتریان در میان خودروهای شاسی بلند موجود در این نظرسنجی پس از خودروی پورشه کاین که رتبه اول را کسب نموده است، به ترتیب خودروهای کیا موهاوی، رنو کُلئوس، سانتافه، هیوندا توسان، کیا اسپورتیج، میتسوبیشی ASX، ام.وی.ام ایکس 33 و لیفان ایکس60 قرار گرفته اند.
      بر اساس این گزارش از بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از کلیه خودروهای صندوقدار و هاچبک، خودروی جولیتا با 833 امتیاز در صدر جدول رضایتمندی مشتریان قرار گرفته است و در میان خودروهای تولید داخل نیسان تیانا با عدد رضایت 801 بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است.
      در این دوره پنج خودروی تندر 90 اتوماتیک، بسترن، هیوندا اکسنت، هیوندا النترا و رنو کلئوس برای اولین بار مورد سنجش قرار گرفته و خودروهای ام جی 550 ، هیوندا آزرا، هیوندا وراکروز، سوزوکی گرند ویتارا و کیا سورنتو به دلیل پایین بودن و یا عدم تولید و واردات از لیست این سری حذف گردیده است.
      جدول زیر نشان می دهد از خودروهای سواری تولید شرکت ایران خودرو، تندر 90 با عدد رضایت 730 از 1000 و پژو پارس با عدد 646 از 1000 به ترتیب بالاترین و پایین ترین میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروها را در میان خودروهای تولید این شرکت کسب نموده اند. همچنین خودروهای سواری تولید شده در دیگر شرکت بزرگ تولیدکننده خودروی کشور، شرکت سایپا، خودروی تیبا با کسب 632 از 1000 بالاتر از انواع پراید بالاترین رتبه را در تولیدات این شرکت کسب نموده است.
       

       

    • پربازدیدترین اخبار
پورتال سامان
کلیه حقوق متعلق به شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران می باشد.
مجری : پورتال سامان