• میزان رضایت مشتریان از فروش خودروهای کار در نیمه دوم سال گذشته

      کاریزان خودرو، ماموت دیزل و آریا دیزل در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند

      کاریزان خودرو، ماموت دیزل و آریا دیزل در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند

      نتایج دهمین اندازه گیری رضایت مشتریان از فروش خودروهای کار در نیمه دوم سال 1392 منتشر شد.

      به گزارش روابط عمومی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، در این نظرسنجی که از 14 هزار و 264 نفر از خریداران خودروهای کار به عمل آمد شرکت های کاریزان خودرو، ماموت دیزل و آریا دیزل بین 13 شرکت عرضه کننده در رتبه اول تا سوم قرار گرفتند.
      بر اساس این گزارش در شش ماهه دوم سال گذشته شرکت کاریزان خودرو که دارای 0.6 درصد از سهم بازار خودروهای کار می باشد، موفق به کسب 653 امتیاز از 1000 امتیاز رضایت مشتریان از فروش این خودروها شد. همچنین شرکت ماموت دیزل با در اختیار داشتن 1.3 درصد از سهم بازار امتیاز 652 از 1000 را کسب کرد.
      شرکت آریا دیزل نیز که در جایگاه سوم جدول رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای کار در نیمه دوم سال 1392 قرار دارد با سهم 0.2 درصدی از بازار، 641 امتیاز از 1000 امتیاز رضایت مشتریان را از آن خود کرد. در این نظرسنجی، میزان رضایت مشتریان از خودروی رنو پریمیوم از محصولات شرکت آریا دیزل مورد بررسی قرار گرفت.
      پس از این سه شرکت، سایر عرضه کننده های خودرو کار در کشور از جمله سیبا موتور، زامیاد سنگین، بهمن دیزل، زامیاد، ارس خودرو، سایپا دیزل، بهمن موتور، ایران خودرو، دیار خودرو و ایران خودرو دیزل به ترتیب در رده های بعدی جدول قرار دارند.
      با بررسی اجمالی در سهم بازار خودروهای کار مشخص گردید در نیمه دوم سال 1392 در مجموع 49 هزار و 843 خودروی کار به مشتریان عرضه شده که از این تعداد 43 هزار و 936 خودرو در دسته وانت و پنج هزار و  907 خودرو در دسته کامیون، کامیونت و کشنده ها قرار داشته اند.
      همچنین در این نظرسنجی خصوصیت "رفع ایرادات احتمالی به هنگام تحویل خودرو " با امتیاز 337 از 1000 پایین ترین و خصوصیت "نحوه برخورد پرسنل" با امتیاز 679 از 1000 بیشترین میزان رضایت مشتریان را در بین شاخص های مورد ارزیابی کسب نموده است.
      براساس این گزارش عمده انتقاد مطرح شده از مشتریان در فرایند فروش خودرو های کار مربوط به عمل نکردن شرکت عرضه کننده خودرو به تعهدات مطرح شده در زمان ثبت نام می باشد که بیش از 25 درصد مشتریان به صورت مستقیم به آن اشاره کرده اند.

    • پربازدیدترین اخبار
پورتال سامان
کلیه حقوق متعلق به شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران می باشد.
مجری : پورتال سامان