• مصاحبه مدیرعامل ISQI با بخش خبری 20:30 شبکه دو سیما

      مصاحبه مدیرعامل ISQI با بخش خبری 20:30 شبکه دو سیما

      بخش خبری 20:30 شبکه دو سیما در خصوص وضعیت ارزیابی خدمات پس از فروش لوازم خانگی با مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مصاحبه ای انجام داد.

      اشکان گلپایگانی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش کالا و خدمات در ایران حدود 70 و در دنیا 80 تا 85 درصد است ، افزود : موارد زیادی در نارضایتی مشتریان از شبکه های خدمات پس از فروش دخالت دارد که میزان توقف کالا به عنوان یکی از مهم ترین شاخص ها در صدر قرار دارد.

      وی با اشاره به صراحت قانون مبنی بر تحویل کالای جایگزین یا پرداخت خسارت توقف گفت : سطح مهارت تعمیرکاران و میزان تخصص ، تجربه و اموزش نیروی انسانی از دیگر شاخص های اساسی و اثرگذار در میزان رضایت یا عدم رضایت مشتریان است.

      گلپایگانی افزود : بر اساس طرحی قرار بود بازرسی کیفیت از مرحله تولید قطعات و محصول نهایی تا خدمات پس از فروش و رسیدگی به شکایات انجام شود ولی وزارت صنعت می گوید در فضای رقابتی ، متولی اصلی کیفیت خود بنگاهها هستند و دولت به مسائل کیفی داخلی شرکت ها ورود نمی کند.

      وی گفت : در حوزه لوازم خانگی ما مشکلات زیادی داریم و مقاومت های بسیار زیادی وجود دارد و فعالان این بخش بر این باورند که فعالیت های نظارتی کمکی به انها نمی کند و برخی از انها با توجه به سطح پایین کیفیت محصولات نگران اطلاع رسانی شفاف و اسیب رسیدن به بازار خود هستند.

      گلپایگانی افزود : این فعالیت ها به زمان نیاز دارد و وقتی اطلاعات اثربخش شد ،بنگاه ها ناگزیر برای ارتقاء خود در فرایند ارزیابی حضور می یابند و نتیجه ارزیابی برای انها تعیین کننده خواهد بود ، امیدواریم در اینده نزدیک در بخش لوازم خانگی به این فضا برسیم.

      وی گفت : در مرحله اول یک سری شرکت ها را با توجه به سوابق عملیاتی و میزان فروش و گستردگی شبکه ای همچنین امادگی بهتری که برای ارزیابی داشتند ، شناسایی کردیم و در نهایت حدود 60 شرکت دعوت شدند که 20 شرکت در طرح ازمایشی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

      گلپایگانی همچنین به قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در سال 88 در خصوص الزام خدمات پس از فروش چهار گروه از کالاهای مصرفی بادوام شامل خودرو ، ماشین‌آلات راهداری و کشاورزی ، ماشین‌الات صنعتی و معدنی و لوازم خانگی و ابلاغ هیئت وزیران به وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای اجرا اشاره کرد و افزود : برخلاف خودرو و ماشین الات راهداری و کشاورزی ، موضوع نظارت بر خدمات پس از فروش در بخش لوازم خانگی کاملا جدید بود و سازوکار و بستر لازم وجود نداشت با این حال ما سال گذشته بصورت ازمایشی 20 تولیدکننده لوازم خانگی را مورد ارزیابی قرار دادیم و امیدواریم با ابلاغ قطعی وزارت صنعت همه تولیدکنندگان تحت پوشش قرار گیرند.

      فایل تصویری این مصاحبه را می توانید در لینک زیر مشاهده نمائید:

      لینک خبر

    • پربازدیدترین اخبار
پورتال سامان
کلیه حقوق متعلق به شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران می باشد.
مجری : پورتال سامان