•  
      تحقیقات بازاریابی خدمات

       
      طراحی مدل و اندازه گیری ارزش ویژه برند(Brand Equity)
      طراحی مدل و اندازه گیری ارزش ویژه برند(Brand Equity)
      یک شرکت با دارا بودن برندی محبوب و معروف، در مقایسه با شرکتی دیگری که از برندی با محبوبیت و معروفیت کمتری برخوردار است، در فرآیند تولید و فروش کالا یا خدمتی مشابه، سود بیشتری به دست می آورد. این ویژگی برند شرکت اول که موجب فروش بیشتر و سودآوری بیشتری در تولید محصول یا خدمتی مشابه با رقبا می شود، در علم برندینگ، ارزش ویژه برند نام دارد.

        یک شرکت با دارا بودن برندی محبوب و معروف، در مقایسه با شرکتی دیگری که از برندی با محبوبیت و معروفیت کمتری برخوردار است، در فرآیند تولید و فروش کالا یا خدمتی مشابه، سود بیشتری به دست می آورد. این ویژگی برند شرکت اول که موجب فروش بیشتر و سودآوری بیشتری در تولید محصول یا خدمتی مشابه با رقبا می شود، در علم برندینگ، ارزش ویژه برند نام دارد. به عبارت ساده تر، اگر تمام پارامترها برای دو مجموعه A و B که کالا یا خدمتی مشابه را تولید می کنند، ثابت فرض شود و تنها پارامتر متغیر، بیشتر بودن قدرت برند مجموعه  A در مقایسه با مجموعه B باشد، مجموعه A الزاماً بیشتر خواهد فروخت و سود بیشتری کسب خواهد کرد. این ویژگی برند مجموعه A در مقایسه با برند مجموعه B، ارزش ویژه برند نامیده می شود.
        بنابر تعریف دیوید آکر، پروفسور بازاریابی دانشگاه برکلی کالیفرنیا، ارزش ویژه برند، مجموعه ای از دارایی ها و تعهدات است که با نام و سمبل (علامت) برند مرتبط است و به ارزشی که توسط یک محصول یا خدمت برای شرکت یا مشتریان شرکت ایجاد می شود اضافه شده یا کم می شود. این دارائی ها و تعهداتی که ارزش ویژه برند بر اساس آنها شکل می گیرد از یک زمینه به زمینه دیگر متفاوت است. ارزش ویژه نام و نشان تجاری شامل مجموعه ای از دارایی ها و تعهدات است که در طول زمان به ارزش ارائه شده توسط کالا یا خدمات شرکت افزوده شده یا از آن کسر می گردد. از جمله عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند می توان به آگاهی از برند، وفاداری برند، کیفیت ادراک شده و تداعی برند اشاره نمود. برای ایجاد ارزش ویژه برای برند یک کسب و کار، باید محرک ها را با توجه به شرایط بازار، رقبا، پتانسیل کسب و کار و دیگر مولفه ها تغییر داد. دست یابی به ارزش ویژه برند، مستلزم ایجاد استراتژی مشخص و به کارگیری نیروهای متخصص در این حوزه است.
      واحد تحقیقات مشتری و بازار با تعیین هدف و شناخت جامعه مورد مطالعه جهت اندازه گیری ارزش ویژه برند و با الگویابی از نمونه های موفق در واحد تحقیقات مشتری و بازار به طراحی و تدوین مدل اندازه گیری ارزش ویژه برند متناسب با نیاز هر سازمان می پردازد و ارزش ویژه برند سازمان را در تمامی شاخص های مورد مطالعه به تفکیک استخراج می کند.
      این پروژه قابل اجرا برای کلیه سازمان ها و شرکت های ارائه دهنده محصولات و خدمات می باشد. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اجرای طرح با همکاران ما در واحد تحقیقات مشتری و بازار تماس حاصل نمایید.
       

       
      مطالب پورتال
      ردیف  عنوان
پورتال سامان
کلیه حقوق متعلق به شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران می باشد.
مجری : پورتال سامان