پیگیری مشتریان (FU)

در دنیای امروز پیگیری مشتریان بخش جدایی ناپذیری از ارائه محصول و خدمت می‌باشد. با در نظر گرفتن منافع دو طرفه سازمان و مشتریان نیاز است جهت وفادار نگه داشتن و نیز افزایش رضایتمندی مشتریان، پیگیری‌های لازم پس از ارائه محصول یا خدمت انجام گیرد.
مشتریان پس از دریافت کالا و یا خدمت نباید رها شوند. ارتباط دو طرفه با مشتری سر لوحه برنامه‌ریزی‌هایسازمان­‌ها قرار گرفته است و هزینه­‌های لازم برای این امر و جلب رضایت مشتریان و وفادار کردن آنان به عنوان یک سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود. از طرف دیگر باید گفت که مشتری ناراضی بریده از سازمان را به سادگی نمی‌توان به جمع مشتریان باز گرداند. به همین دلیل به منظور ایجاد رابطه بلند مدت برد – برد میان مشتریان و سازمان، لازم است درست بلافاصله پس از ارائه خدمات و یا فروش محصول، ضمن تشکر از مشتری، وضعیت ارائه خدمت و یا محصول دریافت شده به طور کلی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
پیگیری مشتریان
چنانچه مشتری از خرید کالا و یا خدمت رضایت داشته با تشکر از مشتری، پیگیری سازمان در او دلگرمی ایجاد خواهیم کرد. در صورت عدم دریافت کامل خدمات و یا نارضایتی از محصول ضمن دلجویی از مشتری به او وعده پیگیری نارضایتی و رفع موارد پیش آمده جهت کسب رضایت او را خواهیم داد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اجرای پروژه­‌های پیگیری مشتریان در واحد تحقیقات مشتری و بازار می­‌توانید با همکاران ما تماس حاصل نمایید.

رییس بخش توسعه و مطالعه بازار سرکار خانم توسلیان شماره مستقیم  (۱۱۱)۹۶۶۲۱۳۹۱

رییس بخش تحقیقات مشتری و بازار، آقای مهندس یغمایی شماره مستقیم (۱۱۲)۹۶۶۲۱۳۹۲