مشتریان بازار خودرو تمایل به خرید خودروهای ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی دارند

یکی از اصلی ترین معیار های تصمیم گیری خرید خودرو، بودجه خرید است. در نظرسنجی انجام شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حاشیه دومین نمایشگاه خودروی تهران از افراد در خصوص بودجه خرید خودرو سوال شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، نتایج نشان می دهد حدود ۵۰% از بازدیدکنندگان، بودجه ای بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون برای خرید خودرو در نظر گرفته اند که ۵۷ درصدآنها علاقه مند به خرید انواع مدل های SUV در بازار هستند، این در حالی است که بیش از ۷۵ درصد از تنوع خودروهای این رده قیمتی را محصولات چینی تشکیل می دهند و تمامی انواع خودروهای SUV در این رده قیمتی از برندهای چینی موجود در بازار ایران هستند.

افراد با بودجه زیر ۵۰ میلیون تومان نیز ۱۴ درصد از کل پاسخ دهندگان را تشکیل می دهند و نزدیک به ۴۳ درصد ایشان تمایل به خرید خودروی سدان دارند. در سایر رده های قیمتی نیز ۱۷% با بودجه ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان، ۹ درصد با توان خرید ۱۲۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان و حدود ۱۱ درصد نیز با بودجه ۱۵۰ میلیون تومان به بالا به دنبال خودروی مورد علاقه خود آمده اند. حدود ۸۰% افرادی که بودجه بالای ۱۵۰ میلیون تومان برای خرید خودرو دارند تمایل به خرید انواع خودروهای شاسی بلند داشته اند و در این دسته قیمتی ۴۰ درصد افراد علاقه مند به خرید برندهای آلمانی هستند و خودروهای ساخت کشورهای ژاپن، فرانسه، کره جنوبی، آمریکا درصد فراوانی تقریبا مشابهی را کسب نموده اند.

از بررسی اطلاعات مربوط به افرادی که تمایل به خرید خودروهای سدان داشته اند استحکام و ایمنی با حدود ۳۸% بالاترین معیار خرید انتخاب و خرید بیان شده است همچنین در افرادی که تمایل به خرید انواع خودروهای SUV داشته اند “قدرت و شتاب” و “استحکام و ایمنی” هر کدام با ۳۰ درصد فراوانی از اصلی ترین معیارهای انتخاب و خرید خودرو به حساب آمده اند. از افرادی که زیبایی ظاهری خودرو را به عنوان معیار اصلی خرید انتخاب کرده اند ۴۷% زیر ۳۵ سال سن دارند و ۲۵ درصد از ایشان را بانوان تشکیل می دهند که نسبت به توزیع کلی نمونه درصد فراوانی بیشتری را نشان می دهد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *